Индијске рафинерије повећале су снабдевање ЕУ дизелом и горивом за авионе након што је увоз руске нафте у земљу порастао на рекордни ниво у фискалној години 2022-2023, известио је Ројтерс. Позивајући се на прелиминарне податке о праћењу бродова компанија Киплер и Вортека.
ЕУ користи Индију као „стражња врата“, с обзиром на нагли пораст увоза руске нафте у Њу Делхи откада је западни блок увео санкције према Русији.
У прошлој и прва три месеца ове године индијске рафинерије куповале су између 970.000 и 981.000 барела руске нафте дневно. Што је чини више од петине укупног увоза земље, који је био између 4,5 милиона и 4,6 милиона барела дневно.
Ниже цене руске нафте омогућиле су азијским рафинеријама да повећају производњу и продају нафтних деривата у ЕУ по конкурентним ценама.
Према Киплеру, Индија је испоручивала ЕУ у просеку 154.000 барела дизела и млазног горива дневно пре сукоба у Украјини.
Количина је порасла на 200.000 барела дневно након што је ЕУ у фебруару увела ембарго на увоз руских нафтних деривата, показују подаци.
Према Киплеру, Европа чини око 50 одсто индијског извоза млазног горива. Француска, Турска, Белгија и Холандија су међу највећим европским потрошачима дизела прерађеног у тој азијској земљи.
Преузмите андроид апликацију.