Тржиште аутомобила пролази кроз тектонске промене. За протеклих десет година производња аутомобила у Немачкој готово је преполовљена. У 2012. години у Немачкој је произведено 5,6 милиона путничких аутомобила и комбија, а 2022. године само 3,6 милиона.
Ипак, велике корпорације попут „Фолксвагена”, „Мерцедеса” и Бе-Ем-Ве-а оствариле су рекордне профите у износу од 49 милијарди евра. То се приписују порасту производње у иностранству.
Немачки лидери аутомобилске индустрије произвели су заједно више од десет милиона возила изван Немачке у 2022. године. Високе цене енергије, трошкови зарада и порези гарантују да ће се овај тренд вероватно наставити и интензивирати у будућности, показују подаци „Марклајна“.
Овоме треба додати све већи значај електричних аутомобила, „Фолксваген” производи у Шпанији, а „Мерцедес” у Кини и Пољској.
Центар за истраживање аутомобила је израчунао да цена једног сата рада, укључујући додатне трошкове зарада, износи 59 евра у аутомобилској индустрији у Немачкој, 28 евра у Шпанији, а у Мађарској и Пољској само 13 евра.
Удружење немачке аутомобилске индустрије сматра да је хитно неопходна офанзива за Немачку као индустријску локацију. У супротном, Немачкој прети да склизне у безначајност у глобалним размерама.
То се већ догодило у области малих аутомобила, због високих трошкова. Мали и микро аутомобили од 2022. године више се неће производити у Немачкој.
У Немачкој неће бити повратка на бројеве из прошле деценије. Због тога је посебно велика забринутост радничких удружења у индустрији.
Електрични аутомобили захтевају знатно мање делова. Батеријске ћелије долазе у великом броју из Азије. Због тога су радна места угрожена, посебно код добављача у аутомобилској индустрији. Многи добављачи у ауто-индустрији немају могућност да пређу на друге локације изван Немачке и тако губе кључне послове и радна места.
Преузмите андроид апликацију.