Устаљена пракса да се у летњем режиму редукује број возила јавног градског саобраћајног предузећа „Нови Сад“ на градским и приградским линијама, јер се у тим периоду многи грађани превозе бициклима, електричним тротинетима, моторима и мотицикима, била је повод да ово предузеће претеклих дана буквално изложи хајци.
Домаћинско пословање и рационална и оправдана штедња постала је мета критике, јер синдикалци, са друге стране не виде ништа спорно у томе да се лети по граду возе полупразни аутобуси.
Директор ЈГСП „Нови Сад“: Јефтини политички поени, ред вожње исти као прошле године
Иван Радојичић, директор ЈГСП „Нови Сад“, рекао је за новосадску ТВ да је реч о устаљеној пракси годинама уназад, да се у пролећном периоду иде са мањом превозном понудом.
-Нажалост, није први пут да се наше предузеће ставља у негативни контекст зарад јефтиних политичких поена. Наши грађани апсолутно немају разлога за бригу јер се ред вожње усклађује са потребама наших корисника услуга. Превозна потреба је у зимском периоду већа, али када је лепше време људи се махом опредељују за бицикле, моторе и број путника је у том периоду године мањи. Узимајући све то обзир, наше предузеће усклађује те поласке и тако смо и дошли до новог реда вожње који ступа на снагу 1. априла и скоро је исти као и ред вожње од прошле године. Студије од прошле године су нам показале да је у летњем периоду имамо до 30 одсто мање путника – каже директор за Новосадску телевизију.
Радојичић наводи да се у последњих неколико година ЈГСП значајно модернизовало и аутоматизовало свој процес рада.
-Имамо јасне и прецизне моделе праћења токова путника, пре свега мислим на системе електронске наплате и пеопле цоунтер који у сваком моменту показују попуњеност у нашим возилима. Узимајући у обзир све те податке, изанализирали смо све линије, кориговали смо неке поласке, тамо где има мањи број путника, спајали смо линије. Годинама уназад се суочавамо са финансијским изазовима и ниво прихода није исти као 2019. а трошкови су нам значајно порасли. Морамо да се понашамо домаћински и рационално и морамо да правимо уштеде на нивоу фирме – каже Радојичић.
Ако буде потребе, кориговаће се ред вожње
Упитан да ли ће овај нови ред вожње довести до застоја у саобраћају због редукованих полазака, он је рекао да је „саобраћај жива ствар, али да уверава суграђане да могу да прате линије и да реагују ако дође до одступања“.
-Имамо решење да кроз праћење тока путника реагујемо на дневном нивоу слањем додатног возила или возила већег капацитета. Ако то буде устаљена пракса, кроз пар дана можемо да коригујемо ред вожње. Нема потребе да грађани брину, пратићемо њихове потребе.
Nenad Lalatović: Daćemo sve od sebe kako bismo iznenadili Crvenu zvezdu
Преузмите андроид апликацију.