Почетна > Бизнис
Бизнис

Електрични аутомобили нису аутомобили будућности већ садашњости

Електрични аутомобили су до сада испунили очекивања да ће једном заменити аутомобиле који користе фосилна горива, оценио је за Тањуг Примож Лемеж из Емобилитија и додао да развој електромобила иде тако брзо да ове две врсте аутомобила ускоро неће бити упоредиве.
Фото: Pexels/Rathaphon Nanthapreecha

„ Електромобили не само да су испунили моја очекивања него су ме и пријатно изненадили тако да их можемо звати не аутомобилима будућности него аутомобилима садашњости“, истакао је он.

Примож је на данашњој конференцији о електромобилима и батеријама у Београду указао да производња батерија постаје један од највећих бизниса у свету и нагласио да су код батерија, осим зараде веома важне две ствари, а то су њихова сигурност као и утицај на животну средину.

„Будући да ваздух у Београду баш и није чист, електрични аутомобили ту могу значајно помоћи“, рекао је он.

Навео је за Тањуг да у Србији још нема много електричних аутомобила и да већину чине хибридни, пошто су Тојотини аутомобили једни од главних у Србији, а Тојота је позната као произвођач хибрида.

„Сматрам да ће и у Србији врло брзо порасти број чистих електричних аутомобила. Они се иначе најбрже прихватају у Норвешкој, где чине више од 90 одсто свих аутомобила који се продају, а продају се доста и у Холандији, као и у неким деловима САД као што су Калифорнија, Мајами, Њујорк“, рекао је Лемеж.

Када је реч о примедбама да батерије електричних аутомобила трају кратко он је навео то не стоји, јер како је рекао сама гаранција траје осам година, а аутомобил са новим батеријама може прећи око пола милиона до 600.000 километара.

Према његовој оцени, за очекивати је да следеће генерације батерија буду само боље, а када је реч о ценама ових и аутомобила који користе фосилна горива, да ће се оне приближавати и да ће садашња разлика у цени бити све мања.

Директор Тојоте Адрија Роберт Лукић изјавио је да компанија Тојота планира да произведе 30 различитих модела до 2030. године.

„Постоје различити услови када је реч о употреби наших електричних возила, нека се користе и у условима где температура достиже и минус 50 степени. Такве темперутре не погодују возилима на електрични погон” истакао је он.

Што се тиче капацитета издржљивости њихових батерија додао је да приликом вожње на дуге релације постоји одређени технолошки лимит, али да се нада да ће се са развојем батерије то и променити.

“Нама је у фокусу начин употребе возила, јер када посматрамо употребу хибридних возила у Европи, дошли смо до података да је 55 одсто возила приликом вожње ишло на електрични погон, што је више од времена вожње да се ауто користи на струју. На тај начин је и мања емисија угљен-диоксида” , истакао је Лукић.

Према његовим речима субвенција Владе Србије је била један од првих корака како би Тојота подстакла куповину и свест о возилима која су еколошки прихватљивија од оних које возимо сада.

У Србији постоји компанија за производњу литијумски јонске батерије.

Извршни директор компаније ЕлевенЕс која у Србији производи ЛФП литијум- јонске батерије Немања Микаћ рекао је да се тренутно у нашој земљи мало зна да се код нас већ производе електонсколијумске батерије.

„Технологију коју користимо увозимо делом из Азије, али и радимо на даљем развоју батерије. Већ три године радимо на томе и пуштамо у погон нови развојни центар где ћемо производити узорке за велике произвођаче аутомобила.“ рекао је Микаћ.

Оценио је да се у Србији увелико подиже свест када је реч о обновљивој електромобилности и да са иде ка томе да се направи ланац снадбевања батеријама, а већ постоји велики број добављача као и купаца где су најбројнији произвођачи аутомобила, камиона и аутобуса.

Evropska komisija savetuje Holandiji da prinudno otkupi zemlju od farmera

Преузмите андроид апликацију.