У недавно расписаној јавној набавци „Коридора Србије” за техничку контролу пројекта четвртог моста у Новом Саду, оног преко Дунава до Сремске Каменице, нашао се скраћени технички извештај о детаљима пројекта, из којег се види да ће сем новог моста бити изграђен и преостали део Булевара Европе до Дунава, дуг 1.130 метара.
На новом делу булевара биће изграђене још две кружне раскрснице на укрштањима са улицама Хероја Пинкија и 1.300 каплара, односно Сима Матавуља, док ће на сремској страни бити такође кружни ток на укрштању са Карађорђевом улицом, путем Беочин – Сремска Каменица и обилазницом око Сремске Каменице. Тако ће, овим пројектом бити изграђено укупно 3,2 километра саобраћајница у вези с мостом и 3,75 километара градских саобраћајница са четири кружне раскрснице.
Из техничког описа може се видети да су прилазне контрукције новом мосту дуге 1.387 метара, док је сам мост дуг 880 метара. Главну конструкцију моста делимично ће носити три пилона од 30 метара висине изнад плоче моста, као и по два стуба на свакој обали. Распони су пројектовани симетрично 50 метара+150+240+240+150+50 метара. Како се наводи у документу, приликом пројектовања вођено је рачуна да нови мост не ремети изградњу будуће међународне марине између Каменичке аде и Рибарског острва у којој би требало да буде места за чамце и јахте до 20 метара дужине, као ни улаз у Шодрош.
Мост неће служити за теретни саобраћај, а у току планирања није било помињања градских аутобуса. Ипак, планери су све саобраћајнице пројектовали у односу на габарите градских аутобуса, у случају да се Нови Сад одлучи да преусмери тренутне линије или уведе нове.
Од раније је познато да ће се на мосту налазити две коловозне траке са по две саобраћајне траке, раздељене појасом широким пет метара, а са обе стране планиране су и пешачке и бициклистичке стазе. На прилазу моста сремској обали мост ће имати по три саобраћајне траке за оба смера кретања.
На мост ће се моћи пењати и силазити са шест прилазних мостова за возила дугих стотинак метара и четири пешачко-бициклистичке спиралне рампе. По две рампе за бициклисте и пешаке повезиваће мост са Рибарским острвом и Каменичком адом.
Како се изричито наводи, мост неће служити за теретни саобраћај, а у току планирања није било помињања градских аутобуса. Ипак, планери су све саобраћајнице пројектовали у односу на габарите градских аутобуса, у случају да се Нови Сад одлучи да преусмери тренутне линије или уведе нове. На прилазним контрукцијама мосту, као и на самом мосту саобраћајнице су пројектоване за 80 километара на час, 70 километара на час рачунато је за пут Беочин-Сремска Каменица, а 50 километара на час за остале градске улице.
У 2045. години преко 50.000 возила на дан
Према приложеним студијама и елаборатима, процењено је да је друштвена корист од новог моста за скоро трећину већа од његове цене од 175,5 милиона евра. Саобраћајне анализе показују да би новим мостом у 2045. години могло да иде више од 235 градских аутобуса уколико буде преусмеравања јавног градског превоза.
Такође, процењено је да ће 2029. године мостом пролазити 38.500 возила дневно и око 52.700 возила дневно 2045. године. Уједно, процењује се да ће те 2045. године све кружне раскрснице имати довољну пропусну моћ, осим две: на Булевару патријарха Павла и у Улици хероја Пинкија. Ипак, напомена је да се оне касније могу додатно унапредити.
Ако узмемо да мост почиње одмах иза раскрснице Булевара Европе и Улице Тоне Хаџића, покушаћемо да дочарамо како би изгледала вожња из Новог Сада до Сремске Каменице.
Од поменуте раскрснице, средином Булевара Европе почиње двосмерна рампа са две саобраћајне траке, коју ће у првих седамдесетак метара носити потпорни зидови, јер ће рампу с обе стране пратити Булевар Европе на само пола метра размака.
Вијадукт са две траке наставља даље преко постојеће кружне раскрснице Булевара патријарха Павла, Булевара Европе и Булевара цара Лазара и око 150 метара удаљене будуће кружне раскрснице са Улицом хероја Пинкија.
Око 200 метара одатле, рампа се рачва на две коловозне траке, а 50 метара даље почиње одвајање за рампу која води ка Улици хероја Пинкија, наспрам које се налази и рампа за силазак с моста из правца Сремске Каменице.
Након благе кривине, вијадукт прелази преко раскрснице улица 1.300 каплара и Сима Матавуља, а 250 метара даље, с обе стране налазе се одвајања на рампе које воде до поменутог кружног тока. Након рампи, на вијадукту су сада три саобраћајне траке по смеру, од којих је једна намењена за престројавање. На 1.134 метра од почетка, вијадукт прелази преко одбрамбеног насипа, а испод њега се завршава Булевар Европе.
Зидови против буке, зеленило за бољи ваздух
Дуж 1.922 метра моста и прилазних рампи биће постављени монтажни зидови који би требало да буку саобраћаја спусте испод дозвољеног нивоа у близини стамбених објеката. Како је дато у опису, 140 метара од почетка моста на Булевару Европе с обе стране биће постављени зидови дуги 552 и 656 метара, док ће код Морнарице бити постављен зид од 330 метара.
Што се тиче екологије, предвиђено је да се атмосферске воде одводе у седам сепаратора, а део и у градску канализацију.
У самом мосту остављени су коридори за два цевовода, за потребе снабдевања водом Новог Сада у будућности. Скоро 64 хектара јавних зелених површина биће захваћено радовима. У документацији се наводи да ће од постојећих 96 стабала, морати да буде уклоњено 39, а да ће на крају бити посађено 258 стабала лишћара, 5.372 украсних жбунова, 1.535 полеглих ружа, 3.904 перена и украсних трава и 35.121 комад покривача тла.
Стотинак метара даље, налазе се две последње рампе за возила, које воде ка будућој раскрсници на Рибарском острву, а одатле се број трака по смеру своди на две. Двестотинак метара даље, налазе се прве две рампе за пешаке и бициклисте, од којих почињу пешачке и бициклистичке стазе на будућем мосту, чија главна конструкција почиње педесетак метара даље.
Након што мост пређе преко Шодроша, као што смо рекли, налазе се још две пешачко-бициклистичке рампе с обе стране конструкције, а одатле мост се пружа преко Дунава све до будуће кружне раскрснице с Карађорђевом улицом и путем Беочин – Сремска Каменица.
Што се тиче околних саобраћајница, због изградње кружне раскрснице на сремској страни, Улица малина биће прикључена на траку за десна скретања из правца Беочина ка Параговском путу. И Улица Наде Љубојевић Тихе биће прикључена на траку за десна скретања са Параговског пута у Карађорђеву улицу. Иначе, ова кружна раскрсница имаће једносмерна одвојена десна скретања за сва четири правца, кружна раскрсница Булевара Европе и Улице хероја Пинкија имаће одвојена десна скретања за три правца, а кружни ток на укрштању с улицама Сима Матавуља и Улице 1.300 каплара имаће издвојено десно скретање само из правца Улице 1.300 каплара.
Што се тиче осветљења, мост ће бити осветљен с обе стране бандерама висине 10 метара, имаће и декоративну расвету сајли и пилона, која ће бити софтверски контролисана, а за потребе напајања струјом, биће изграђена трафо-станица са каменичке стране. Градске саобраћајнице које су обрађене пројектом, поред уобичајених стубова, биће осветљене и расветом постављеном на саму конструкцију моста.
Radovi na „turbo“ kružnoj raskrnici uveliko u toku – evo kako trenutno izgleda gradilište (VIDEO)
Преузмите андроид апликацију.