Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Запуштена пруга Петроварадин – Беочин постаје зелена бициклистичка стаза – шта је у плану? (ФОТО)

На јавној презентацији Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине у прошлом месецу нашао се пројекат који предвиђа претварање пруге Петроварадин – Беочин у бициклистичку „зелену“ стазу.
Фото: АГ-УНС архитектонско-грађевински институт Нови Сад

У дужини од 17 километара, пруга која се не користи од 2007. године могла би да постане бициклистичка стаза, а од Петроварадина, стаза би прошла кроз Сремску Каменицу, Лединце, Раковац и завршила би се код бивше железничке станице у Беочину.


Шта је у плану?

Бициклистичка стаза била би ширине 2,5 метара, двосмерна, уз пешачку стазу ширине 1,5 метара.

Стаза би била окружена зеленим површинама, а некадашње станице биле би преуређене и обогаћене новим садржајем. У питању су уметничке инсталације, музеји, видиковци, ресторани, теретане на отвореном, игралишта и сличне целине.

Траса стазе требало би у пуној дужини да садржи и сачуване елементе некадашњег шинског саобраћаја, као што су железнички знакови, дрвени стубови, рампе и сличан садржај, како би подсећала на своју првобитну намену, преноси Gradnja.rs.

На 17 километара стазе биће распоређено 19 локација за одмор, уз станице које такође чека потпуна реконструкција.

Железничка станица у Петроварадину је у употреби, па се њена функција, намена и садржај не би мењали.


Железничка станица у Сремској Каменици на улазу би имала портал и видиковац, а предвиђена је и изградња јавног тоалета. Садржај би био употпуњен амфитеатром, одређен је и простор за ресторан, а целокупан локалитет не би се ширио даље од постојећих граница железничке станице.


Железничка станица у Лединцима била би потпуно реконструисана, уз планиране просторе за кафић и продавницу бицикала са сервисом која би користила стари магацински простор. Уз то, била би изграђена и веза станице са саобраћајницом.


Железничка станица у Беочину била би крајња тачка ове трасе. У питању је објекат из 1892. године у чијем се наставку налази фабрика цемента „Беочин“, па би циљ рекострукције био задржати препознатљиве постојеће елементе објекта.

У склопу ове станице планиран је и културни центар, док би у склопу целине били урађен и музеј.


Могуће спајање са стазом са Сремским Карловцима и ЕуроВело 6

Постоји и могућност повезивања ове „зелене стазе“ са Сремским Карловцима. Тај пројекат био би реализован делом трасе пруге Нови Сад – Београд која више није у употреби. Такође, постоји и могућност спајања ове стазе скелом преко Дунава са Футогом и стазом ЕуроВело6.

ЕуроВело6 је бициклистичка стаза која прати Дунав и протеже се преко 3.600 километара пролазећи кроз 10 европских држава.

Фото: Wikimedia Commons/TouN

Инвеститор овог пројекта је Покрајински секретаријат за привреду и туризам, а урбанистички пројекат урадио је АГ-УНС архитектонско-грађевински институт Нови Сад, на челу са Маријом Станимировић.

Документацију целог пројекта можете погледати на сајту Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине.


Kako bi mogao da izgleda kružni tok koji će se graditi na kraju Narodnog fronta (FOTO)

Преузмите андроид апликацију.