Прве анализе учешћа компанија из Србије на највећем специјализованом Међународном сајму органске хране „BIOFACH“, показују да су домаће фирме имале више од 400 састанака са купцима из региона, али и из Немачке, Аустрије, Швајцарске, Француске и Холандије, а вредност уговорених извозних послова процењује се на преко седан милиона евра.
На сајму, који је од 14. до 17. фебруара одржан у немачком граду Нирнбергу, представљало се дванаест српских компанија, и то „Менеџ“ из Крушевца, „Ецоагри Сербиа“ из Беле Цркве, затим „Мастер фоод“ из Ужица, „Фруторга“ из Прокупља, „Медино“ из Крњева, „БМД“, „Дреновац“ и „Jуготрејд“ из Ариља, као и „Органик фрут трејд“ из Шапца, „ИТН Гроуп“ из Београда, „Агро-биз“ из Блаца и „ЕС комерц“ из Пријепоља, наводи се на сајту Привредне коморе Србије.
Предраг Младеновић из компаније „Еcoagri Serbia“ Бела Црква која производи органско брашно и пшеницу и 95 одсто производа извози у Немачку и Швајцарску истиче да је овогодишњи наступ био један од најуспешнијих.
„Остварили смо конкретне резултате, посебно када је реч о брашну где нас очекује сарадња са партнерима из Мађарске, Хрватске, Грчке и Румуније“, каже Младеновић.
Директор компаније „Фруторга“ из Прокупља истиче да су на сајму кроз разговор са партнерима испитали тржиште и сазнали шта могу да очекују у овој сезони.
„Са неким компанијама већ разговарамо о сарадњи, послали смо узорке на анализу и надамо се да ћемо остварити сарадњу у будућности“, рекао је Пауновић.
У компанији „БМД“ Ариље, која се бави производњом сувих печурака, истичу значај подршке Привредне коморе Србије и Швајцарског програма за промоцију извоза (SIPPO) у припреми за сајам.
Посебно истичу семинаре посвећене промоцији производа потенцијалним купцима као и радионицама о одрживости производње.
Директорка те компаније Драгана Маслар истиче да је наступ на сајму био прилика за успостављање нових контаката, и додаје да су за српске печурке највише су заинтересовани купци из Швајцарске, Италије, Чешке, Немачке, али и Бразила.
Овогодишњи наступ организован је под слоганом „We speak organic – Organic product from Serbia – Tradition Transformed into Innovation „, а уз подршку подршку Привредне коморе Србије и Развојне агенције Србије у сарадњи са Швајцарским програмом за промоцију извоза (SIPPO) и Националном асоцијацијом „Serbia Organica“.
Преузмите андроид апликацију.