Почетна > Бизнис
Бизнис

Где завршава агродизел када нема радова на њиви?

Удружење нафтних компанија инсистира да се убудуће на свим пумпама точи евродизел за земљораднике, а не само код НИС-а.
Фото: Pixabay/PublicDomainPictures

Удружење нафтних компанија Србије упутило је допис новој министарки пољопривреде Јелени Танасковић са молбом да се што пре приступи системском решавању питања будуће продаје аграрног дизела који се од марта 2022. продаје само на пумпама Нафтне индустрије Србије по субвенционисаним ценама, уз посебну картицу.

Томислав Мићовић, генерални секретар овог удружења, каже да има скоро годину дана од када је држава одлучила да уведе картице за куповину дизела за земљораднике с тим што је то право остављено само једној нафтној компанији. Пошто је то изазвало негодовање осталих учесника на тржишту проблем би могао да се реши тако што би се дозволило да се ово гориво точи на свакој лиценцираној пумпи.

„Овако су сви други трговци на тржишту горива доведени у неравноправан положај. Многе пумпе на локалу живеле су управо од продаје дизела за пољопривреду, али откако је одлука донета да то ради само једна компанија, дошло је до затварања малих бензинских станица. Дакле, добро је да држава субвенционише аграр како би он био конкурентан, јер је ипак реч о производњи хране, али не на овај начин“ категоричан је Мићовић.

Додатни проблем је настао и пошто су многи који имају минимум пољопривредног земљишта поднели захтеве и добили аграрну картицу иако никада нису обрађивали то земљиште, већ су картицу или препродали или је уступали неком другом да по повлашћеној цени од 179 динара код НИС-а купује субвенционисани дизел.

Због такве одлуке гориво завршава у резервоарима аутомобила, препродаје се трећим лицима с нешто већом ценом, али не користи се за тракторе. Разлика у цени између евродизела на пумпама и аграрног је 15 динара и то после најновијег појефтињења за три динара.

Иначе је била и већа што је ономе ко је власник картице, а препродавао је дизел трећим лицима могло да донесе лепу зараду за ових годину дана.

Да то нису празне приче, већ да је реч о ненаменској потрошњи аграрног дизела потврђује чињеница да је током децембра и јануару када нема пољопривредних радова два до три пута скочила продаја евродизела уз картицу.

„То је разлог више да држава уведе једнаке аршине за све и да престане да помаже кроз субвенције аграру онима који овај дизел не користе за пољопривреду него у друге сврхе. Пошто крајем овог месеца истиче уредба којом је влада прописала точење аграрног дизела, било би добро да уколико се ова пракса продужи почне да важи по новим правили. А то значи да се на свим пумпама продаје ово јефтиније гориво“ закључује Мићовић.

Da li su nemačke subvencije za fabrike čipova isplative?

Преузмите андроид апликацију.