Историја показује да се први помен домаћег задатка примећује у старом Риму.
Без обзира на сву непопуларност коју домаћи задатак данас ужива у друштву, његово порекло је изненађујуће нејасно. Ако тражите „ко је измислио домаћи задатак?“ на Интернету, добићете много резултата. Неки тврде да је то измислила одређена особа, али питање је колико су ти извори тачни.
Као и многе ствари, могуће је да домаћи задатак нема ниједног проналазача.
Домаћи задатак је постојао још у Римском царству
У стварности, рани концепти домаћег задатка можда постоји вековима уназад. Наравно, ово не мора нужно да значи домаћи задатак какав данас познајемо. Међутим, ова идеја и даље обухвата активности као што су вежбање или учење код куће.
Према неким писцима, Плиније Млађи је можда прихватио рани облик „домаћег задатка“. Подстицао је студенте да унапреде своје говорне вештине ван центара за формално образовање. На пример, ако су ученици били код куће, тамо би могли да усаврше своје вештине.
Што се тиче „титуле“ правог проналазача домаћег задатка, постоје две особе које се кроз историју помињу.
Један од њих је Јохан Готлиб Фихте. Многи историчари га сматрају оцем немачког национализма. Осим политичког живота, дао је неке доприносе образовању.
Још једна особа која може тврдити да је изумитељ модерног домаћег задатка је Horace Mann. Ман је био први председник Антиохијског колеџа, институције са седиштем у Охају која постоји и данас. Ман је посетио Европу и открио да су европске методе образовања инспиративне.
По повратку у Америку, одлучио је да примени оно што је приметио још у свом родном Масачусетсу. Међу стварима које је увео био је, погађате: домаћи задатак.
Домаћи задатак је у почетку био непопуларан
Иако неки мисле да је амерички образовни систем прихватио домаћи задатак од самог почетка, истина је да у почетку није био популаран. Разлози су били различити, укључујући људе који су скептични у погледу потребе да се школске активности обављају код куће. Многи су чак мислили да би та идеја била штетна по добробит ученика.
Значајни напори против тога укључивали су забрану домаћих задатака у Калифорнији 1907. године; забрана која је трајала више од једне деценије. Многе истакнуте публикације су такође довеле у питање ту праксу. Током 1930-их, Америчко удружење за здравље деце чак је тврдило да је домаћи задатак облик дечјег рада.
Неке земље забрањују или обесхрабрују домаћи задатак
Чак и до данас, постојање домаћег задатка изазива контроверзе. Многи стручњаци за образовање и даље су скептични у погледу његове вредности. Други га критикују на основу тога што ученицима даје мање времена за хобије и породицу.
Бројне земље или ограничавају или чак забрањују домаћи задатак. Један значајан пример је Финска. У овој земљи ученици имају краће школске часове, а чак и у школи имају доста слободног времена за хобије или интеракцију са друговима из разреда и пријатељима.
Школовање је такође мање конкурентно, јер је мање нагласка на оцењивању, а више на учењу. Можда мислите да би фински систем учинио студенте лењим, с обзиром на недостатак притиска, али заправо, фински образовни систем спада међу најбоље на свету.
I deca mogu da razviju anksiozno ponašanje, a za to su krivi roditelji
Преузмите андроид апликацију.