Изградња путева и тунела у Србији настављена је упркос великим изазовима, као што су светска економска и енергетска криза.
Изградња Фрушкогорског коридора, која је симболично почела 1. маја, требало би да растерети саобраћај у градском језгру Новог Сада, споји индустријске зоне и боље повеже Срем и Мачву са Банатом.
Фрушкогорски коридор имаће четири траке ширине од 3,5 метра, које су предвиђене за брзине од 60 до 100 километара на сат. Дакле, не ради се о аутопуту, већ о мотопуту (пут резервисан за моторна возила) који нема зауставне траке.
Планирано је укупно 14 денивелисаних раскрсница на све четири деонице. На Ширинама изнад Текија у Петроварадину планирани су пешачко-бициклистички тунел и тунел за моторни саобраћај, оба од око 350 метара дужине, као и двоцевни тунел “Иришки венац” од 3,5 километра, који ће уједно бити и најдужи тунел у Србији.
На траси ће се налазити 46 мостова и 10 надвожњака. Свакако, највећи мост ће бити на Дунаву код Цркве Снежне Марије у Петроварадину, који ће бити дуг око 1,7 километар.
Пројекат: тунел Иришки венац
локација снимања: Парагово/Ириг, Фрушка гора
веза: Нови Сад – Рума
траса: Фрушкогорски коридор
дужина тунела: 3.480 метара
пројекат: Коридори Србије
извођач: ЦРБЦ
инвестиција: 606 милиона евра
почетак: мај 2021.
Четири деонице
Траса Фрушкогорског коридора подељена је на четири деонице, укупне дужине 47,7 км.
Деоница 1: Петља „Аутопут Е-75“– Парагово са планираном трасом државног пута 2А реда бр.100 од
Жежељевог моста до петље Аутопут Е-75
Деоница 2: Парагово – почетак обилазнице Руме са кружном раскрсницом за прикључење локалног пута за
Врдник
Деоница 3: Петља „Каћ“ – Петроварадин („Аутопут Е-75“ )
Деоница 4: Обилазница око Руме.
Портал Војводина уживо обишао је радове на тунелу кроз Фрушку гору и забележио следеће кадрове:
Obnova Almaškog kraja – koje ulice i objekti su obuhvaćeni radovima i kako će sve izgledati? (FOTO)
Преузмите андроид апликацију.