Почетна > Србија
Србија

До краја недеље уговор за пројектовање друге линије метроа

Уговор за пројектовање друге линије београдског метроа биће потписан до краја ове недеље са француском компанијом „Ежис“, изјавио је данас заменик градоначелника Горан Весић.
Фото: Unsplash/joeldevriend

Он је за Тањуг навео да ће друга линија почети да се гради после прве и да ће бити завршена 2030. године.

Најавио да ће у септембру бити расписан конкурс за пројектовање првих 16 станица метроа на првој линији метроа и појаснио да је реч о архитектонском конкурсу који се припрема заједно са Друштвом архитеката Београда.

Весић је позвао све архитекте да се јаве на тај конкурс и додао да ће пројектовање метро станице за њих бити добра референца за даљу каријеру.

Навео је да се завршава катастар ризика и додао да се снимају апсолутно све зграде на траси прве и друге линије метроа.

Како је додао, за зграде које су под заштитом то ради Завод за заштиту споменика културе града Београда, а за остале зграде Завод за вештачење.

„Завршавамо геолошка истраживања. Копамо по граду на различитим местима, сонде се спуштају до 60 метара дубине јер на основу тих резултата Кинези пројектују “кртицу“ која ће копати тунел који ће бити ширине 10 метара“, рекао је Весић.

Додао је да се све полако припрема за новембар, када ће почети изградња метроа.

Пре новембра ћемо усвојити План генералне регулације шинских система који ће потпуно утврдити све трасе метроа, односно где ће тачно бити станице и куда ће ићи нове линије трамваја, као и трасе и нове станице БГ воза.

Када је у питању гласање грађана за један од четири дизајна вагона будућег метроа (Светлост, Снага, Слобода и Сигурност), Весић је рекао да је до сада гласало више од 15.000 суграђана и да се води тесна борба између трећег и четвртог предлога.

„Четврти предлог Сигурност водио је све до јуче, а онда је јуче трећи предлог Слобода прешао у вођство. Од јутрос имамо изједначено у проценат – 37,4 одсто грађана је гласало за Сигурност и исто толико за Слободу, док су остала два предлога мање заступљена, први има 11,65 одсто гласова, а други 13,54“, прецизирао је Весић.

Подсетио је да гласање траје до 15. септембра и позвао све који још нису гласали да то учине.

Како је планирано, изградња београдског метроа почеће у новембру, радовима на будућем депоу на Макишком пољу.

Прва линија ће ићи од Железника до Миријева и биће завршена 2028. године, док ће радови на другој линији, од Земуна до Миријева, бити готови 2030. године.

Обе линије ће имати по 21 станицу.