Србија се гради и поред кризе која је задесила свет, држава не одустаје ни од једне инвестиције на пољу инфраструктуре. У Војводини се тренутно спроводи неколико великих инфраструктурних пројеката, а велики број пројеката је и у плану.
„На деоници брзе пруге од Новог Сада ка Суботици увелико се ради, а завршетак се очекује 2024. године изјавио је министар Горан Весић за портал Војводина уживо. „Мађарска паралелно са Србијом ради на својој деоници пруге, те ће се 2025. године Београд спојити брзом пругом са Будимпештом.
Колико се улаже у путну и железничку инфраструктуру, само у Војводини, можемо да видимо из неколико примера.
Фрушкогоркски коридор
Радови на изградњи Фрушкогорског коридора, који ће са четири траке повезати Нови Сад и Руму, почели су у мају прошле године, а као најзахтевнији подухват у склопу читавог пројекта издваја се пробијање тунела “Иришки венац” који ће са својих безмало 3,5 километра дужине бити најдужи тунел у Србији. Радове изводи кинеска компанија „Чајна роад енд бриџ корпорејшн“ (Цхина Роад анд Бридге Цорпоратион), а значај пројекта за Нови Сад, Ириг и Руму се огледа у податку да кроз ту деоницу дневно прође око 900 камиона и 10.000 возила и спада у најоптерећеније државне путеве у Србији.
Укупна дужина Фрушкогорског коридора је 47.7 километара.
У перспективи, овај путни правац треба да омогући повезивање Коридора 10 и Коридора 4 и стварање најкраће везе између Босне и Румуније. Фрушкогорски коридор је део путног правца Нови Сад-Рума-Шабац-Лозница-граница са БиХ.
Мостови код Новог Сада
Четврти мост у Новом Саду планиран је да се гради на потезу од Булевара Европе, преко Каменичке Аде до обилазнице у Сремској Каменици, или стручније речено: мост који ће се налазити на делу државног пута ИИА-111, повезаће Булевар Европе и државни пут ИИА-119 на јужној страни Дунава који се касније, преко сремске стране повезује на пут Нови Сад – Рума.
Мост преко Дунава биће дужине 880 метара, правоугаоног попречног пресека. Ширина плоче моста на Дунаву износиће 29,4 метра и састојаће се од четири саобраћајне траке у оба правца као и бициклистичких и пешачких стаза на обе стране. Извођач радова је „Чајна роад енд бриџ корпорејшн“ (Цхина Роад анд Бридге Цорпоратион).
Такозвани пети мост у Новом Саду је заправо други по величини инфраструктурни пројекту на траси Фрушкогорског коридора.
Сами припремни радови обухватају изградњу северног и јужног крака помоћног моста од челичне конструкције који ће служити за изливање бетонских стубова будућег моста. Северни крак ће бити дуг 278,74 метара и, као и јужни који је дужине 355 метара, биће постављен узводно од будућег моста. За њихову локацију одређене су парцеле које на сремској обали обухватају Роков поток источно од Прерадовићеве улице у Петроварадину, као и неколико парцела на крају Петроварадинске аде, иза комплекса некадашње „Победе”.
Осмех Војводине
Ова брза саобраћајница простираће се од граничних прелаза Бачки Брег до Накова и повезаће две државе са којима се Србија граничи, Мађарску на северозападу и Румунију на истоку. За изградњу саобраћајнице држава је издвојила 100 милиона евра, а од већих градова у Војводини спојиће Сомбор, Врбас, Бечеј и Кикинду. Брза саобраћајница би требала да буде дугачка 175 километара, а вредност радова износиће око 835 милиона евра.
Железничка инфраструктура
Марта месеца ове године, пуштена је у рад брза пруга од Београда до Новог Сада, када је по први пут у Србији, брзи воз саобраћао 200км/х, и раздаљину између два (центра) града прешао за свега 30 минута.
Пруга ће бити дуга 305 километара и на њој ће се возови кретати брзином 200 километара на сат. Радови су почели крајем 2017. године и до сада је у саобраћај пуштена деоница од Београда до Новог Сада, дуга 74,9 километара, а у току су интензивни радови на деоници Нови Сад-Суботица-мадјарска граница, у дужини 108 километара.
Изградња пруге Београд Будимпешта укупно ће коштати око четири милијарде евра. Ово је највећи железнички пројекат у југоисточној Европи који је и део железничког Коридора 10, и део је глобалне иницијативе „Појас и пут“, а извођач радова је “Чајна рејлвеј интернешнл компани” (CRIC).
Сомбор – Врбас
Током августа месеца ове године одржан је састанак између представника градова Сомбор и Врбас и представника „Инфраструктуре железнице Србије“, „Србија карго“ и „Србија воза“ око реализације планова за ревитализацију пруге између ова два града. На основу прегледа и извештаја планиране су финансијске потребе и временски рокови за реализацију реконструкције
Реконструкција ове пруге у многоме ће помоћи привреди у овом делу Војводине.
Београд – Шид
Обнова пруге на релацији Београд – Шид, преко Руме, која постаје и важно чвориште за друмски саобраћај, значиће боље повезивање Србије са западним европским земљама, јер је то део пруге Београд – Загреб – Љубљана. У Руми је недавно комплетно обновљена железничка станица, кроз коју поред путника иде и значајан део карго саобраћаја.
Брза саобраћајница Београд – Зрењанин
Планирана деоница брзе саобраћајнице Београд – Зрењанин – Нови Сад биће дугачка 105 км, а 36 км овог аутопута директно је везано за Зрењанин и изградња ће трајати неколико година.
На почетку и завршетку трасе предвиђене су чеоне наплатне рампе, а дуж трасе и четири одморишта с пратећим садржајима, два паркинга и три базе за одржавање пута. Предвиђено је и шест укрштања с државним путевима, која ће се решити изградњом надвожњака. Планиране су и приступне саобраћајнице до петљи у самом граду, Зрењанин-Ечка и Зрењанин-запад, како би се саобраћај из града извео на аутопут на најефикаснији начин.
Од петље Ечка биће 51 км до аутопута Београд-Суботица, 44 км до аутопута од Београда ка Шиду преко Фрушкогорског коридора, одакле ће бити 21 км дужине аутопута до Руме.
Преузмите андроид апликацију.