Почетна > Србија
Србија

Велики Кривељ биће највећи рудник у Европи, Зиђин купио 11 камиона

Компанија Србија Зиђин копер представила је данас 11 нових тешких камиона за рудник Велики Кривељ код Бора за које је издвојила 29 милиона долара и најавила да ће Велики Кривељ идуће године бити највећи рудник у Европи.
Фото: Unsplash/omid roshan

Представници Зиђина су истакли да је производња на кривељском копу утростручена, као и да ће учинак нових камиона доћи до изражаја наредне године.

Наредна година је, како су рекли, кључна за компанију пошто је планирано да у Великом Кривељу тада буде достигнута максимална производња од 72 милиона тона ископина и 23,3 милиона тона руде, чијом прерадом у новој и старој флотацији треба да се подигне на 60.000 тона бакра у концентрату.

Због тога слободно могу да кажем да ће идуће године Велики Кривељ бити највећи рудник у Европи, рекао је Чен Yаохуанг.

„Прошле године укупне ископине у Великом Кривељу биле су “тешке“ 46 милиона тона, док је ове план да стигнемо до 60 милиона тона. У томе ће нам свакако помоћи и нова флота камиона који имају одличне перформансе. Њихов капацитет који је 39 одсто већи од, рецимо, “белазових“ камиона доћи ће до изражаја наредне године, која је кључна за компанију“, рекао је он.

Управник кривељског копа Дејан Митић каже да је од доласка Зиђина много новца уложено у набавку нове рударске механизиације, али да је инвестирано и у нове људе.

У целом руднику Велики Кривељ, у свим његовим погонима, од 2019. до данас запослено је 456 нових радника, а од тога на површинском копу и 130 возача тешких камиона, рекао је Митић.

„Откад су се у производњу укљуцили нови HDE260 камиони, а први је радне задатке добио половиномсептембра, производња је на кривељском копу повецана око 13 одсто. За непуних месец дана укупне ископине су са 3,9 повецане на 4,4 милиона тона, а новим камионима је вец превезено 562.000 тона материјала“, навео је Митић.

Реч је о нових 11 камиона реномираног произвођача грађевинских и рударских машина HCMG, чија је носивост 240 тона.

„Дакле, озбиљни камиони са још озбиљнијом опремом. Гледано с техничке стране, истакао бих да имају “General Electric“ вучне моторе, камеру позади, лепу и комфорну кабину са две фотеље и великим дисплејем, фото-греј стаклима, аутоматским подизачима стакала и климом. Поред стандардних, имају преко хладњака и косе степенице, а изузетно су прегледни јер је платформа пространа и приступацна“, рекао је заменик руководиоца фабрике за електромашинско одржавање у Великом Кривељу Ненад Ђорђевић.

Nakon pola veka rešava se problem deponije u Priboju

Преузмите андроид апликацију.