Република Србија ће после друге докапитализације Ер Србије, која је у току, повећати свој власнички удео у српском авио-превознику са досадашњих 82 на 83,6 одсто, док ће удео Етихад ервејза бити умањен са 18 на 16,4 одсто, објавила је данас Ер Србија.
„Ипак, то ни на који начин не доказује паушалну тврдњу о повлачењу из власништва стратешког партнера са мањинским уделом“, саопштила је Ер Србија реагујући на тврдње појединих медија да је у току „принудно слетање“ Ер Србије под окриље државе.
У Ер Србији наводе да нису тачни ни медијски натписи да је из „нашег буџета упумпано више од 200 милиона евра“ у српског авио-превозника.
У српској авио-компанији подсећају да је од марта 2020. године, са различитим интензитетом, глобалну авио-индустрију погодила највећа криза у њеној историји, услед пандемије корона вируса.
„Авио-индустрија једна је од најтеже погођених грана индустрије уопште. Последице наведене кризе осећају се и данас. У складу са законском регулативом, већина европских држава је на различите начине пружила помоћ компанијама које учествују у авио-саобраћају“, навели су из Ер Србије.
Додају да је тако, када је реч о Ер Србији, у децембру 2020. године спроведена докапитализација којом је увећан основни капитал компаније, што је била мера отклањања поремећаја насталих у пословању током 2020. године, а као последица пандемије ковид 19.
„Управо је у току процес друге докапитализације, која се односи на поремећаје настале у пословању током 2021. године, а такође у циљу отклањања последица пандемије. Оба поступка су спроведена на основу Уредбе о условима и критеријумима усклађености државне помоћи кроз докапитализацију учесника на тржишту ради отклањања поремећаја у привреди проузрокованих епидемијом заразне болести ковид – 19, те уговора закљученог између Министарства привреде Србије и Ер Србије“, наводи се у саопштењу.
Докапитализација српске националне авио-компаније предузета је, напомиње се у саопштењу, на захтев Ер Србије, у складу са поменутом уредбом Владе Србије којом се предвиђа мера докапитализације привредних субјеката погођених пандемијом.
У Ер Србији истичу да је регулаторни оквир Србије у потпуности усклађен са Привременим правним оквиром Европске комисије, којим се уређују мере државне помоћи за подршку привреди у току тренутне пандемије ковида 19, укључујући и докапитализацију. „Докапитализацијом је компанији омогућено да превазиђе потешкоће у пословању узроковане пандемијом корона вируса које су наступиле током 2020. и 2021. године. Такође, на овај начин створене су основе за даље несметано пословање и превазилажење тешкоћа изазване пандемијом, а компанија ће радити на даљем оснаживању своје позиције регионалног лидера и наставиће да пружа директан и индиректан допринос српској економији“, наводи се у саопштењу.
Како је објашњено, имајући у виду да је у поступку докапитализације учествовао само већински акционар (држава), удео мањинског акционара (Етихада) у власништву се природно смањивао у одређеној мери.
„Етихад је стратешки партнер Ер Србије, не треба никада заборавити да је та компанија својим ‘кноw-хоw-ом’, знањем и искуством, суштински утицала на трансформацију Јат ервејза у модерну европску компанију, каква је Ер Србија данас. Партнери из Етихада су партнерски и професионално са Ер Србијом делили знање и ресурсе у функцији развоја заједничког пројекта. И дан-данас, представници Етихада активно учествују у раду нашег Надзорног одбора, те свакодневно сарађују са менаџментом компаније“, наводе из Ер Србије.
Првом докапитализацијом удео државу у власништву Ер Србије повећан је са 51 на 82 одсто, односно са око 100 милиона евра.
Преузмите андроид апликацију.