Почетна > Бизнис
Бизнис

Сеничић: Сајам вина најбоља промоција свега што Србија нуди

Директор Националне асоцијације туристицких агенција Александар Сеничић рекао је да Србија нуди велики избор добрих вина, а да је сајам једна од најбољих промоција свега што Србија може да понуди.
Фото: Танјуг/Милош Миливојевић

Сеничић је за РТС рекао да би ова сезона могла да се назове сезоном опоравка рада туристичких агенција.

Он се осврнуо на сајам вина и „Отворени Балкан“ и рекао да је у последњих десетак година дошло до експанзије производње вина и враћање на стару традицију у Србији, која постоји дуги низ година, што је довело до тога да имамо оформљене винске руте.

Сеничић је истакао да увек може боље, те да се труде да кроз одређене програме винских тура то промовише, а сомалијери су постали помало туристички водичи рекао је он и додао „Србија нуди пуно и добро, велики избор добрих вина, што се видело на сајму и наградама које су наше винарије добиле“.

Говорећи о винском туризму, Сеничић је казао да се базира на групи људи које занима да пробају вина, да осете специфицност аутохтоних сорти вина, који обиђу једну, две или три винарије у току дана и додао да приватне винарије нуде дегустационе центре, које све већи број странаца обилази и купује вина.

Како је истакао, то је једна од најбољих промоција свега што Србија може да понуди, уз планине и посебне природне лепоте, ово је додатак за оне туристе који желе да виде нешто другачије.

„Имамо велики број земаља које су на бази винског туризма направиле велику експанзију. То су Шпанија, Италија, Јужна Африка, земље са дугом традицијом и најпознатијим сортама вина и флашираним винима које познаје цео свет. У САД имамо огроман број произвођача, као и у Аустралији. Велики број земаља овоме придаје знацај, то је значајна привредна грана“, указао је Сеничић.

Сенчић је рекао да када се гледа из туристичког аспекта, ово је производ плус, поготово када се прича у оквиру „Отвореног Балкана“, јер наводи да ми имамо заједничке туристичке производе које обједињују не само три државе већ комплетан Западни Балкан.

Туристичке агенције бележе 50 одсто већи промет него прошле године, мада је, како је рекао Сенчић, то и даље за петину мање него 2019. године, ипак, ова сезона би могла да се назове сезоном почетка опоравка рада туристичких агенција.

„Ова година је показатељ да се добро радило дугорочно када гледамо уназад, остали смо занимљива туристичка дестинација, резултати су охрабрујући, можемо да се надамо да ћемо до краја године достићи резултат који је био прошле године, када говоримо о девизном приливу“, додао је он.

Такође, Сеничић је рекао да је код заменских путовања искоришћено 85 одсто и да очекују да је то број који ће до 1. јануара бити искоришћен, а један део људи није искористио, јер су неке агенције престале да постоје.

Према његовим речима, остатак људи који неће моћи да искористи заменска путовања до 1. јануара, добиће новац 1. фебруара.

Сеничић је, када су у питању ваучери за Србију, рекао да је интересовање велико и да се нада да ће нова влада да нађе начин да и следеће године тај број буде између 150.000 и 200.000 вауцера, што је подстицај више за угоститељски део привреде.

Nemačka: Vlada merama ublažava efekte rasta cena energenata

Преузмите андроид апликацију.