Да ли желите да чујете кратку саобраћајну „хорор“ причу о новосадским возачима и показивачима праваца, гратис опција је кишно време?
Таман сте мислили да овог пута будете смирен учесник у саобраћају и на посао дођете опуштени и ведри, а баш тада се некако догоди да вам то јутро „неодлучан“ возач испред вашег возила, поквари ту „зен“ идеју.
Е сад, да ли је тај возач заиста неодлучан или крајње безобразан, то више и није важно јер сте свакако свој мозак довели до усијања кад сте једва избегли чувено „чукање“.
Због чега? Па зато што већ поменути возач није дао адекватну сигнализацију за промену у правцу кретања.
И док га частите сочним псовкама продужавате на посао и мислите, до када ће се мигавци игнорисати у току вожње код многих возача у Новом Саду?
У глави мислите како за такву једну просту ствар заиста није потребно много можданих радњи већ само две, ручица на горе уколико се скреће десно или потез на доле уколико се скреће лево.
Ово су основна правила која се уче на првим часовима вожње, поред намештања појаса и ретровизора, међутим на основу вожње појединих, изгледа да је преко потребна обнова знања свих наведених ствари.
Није толики проблем само да ли се користе, него и начин на који се користе. Наиме, већина људи користи мигавце, али не на начин да правовремено информише друге учеснике о својим намерама.
Ситуација у којој возач нагло успорава и зауставља возила иза себе, даје сигнализацију за лево тек у тренутку скретања, у најмању руку изазива код осталих возача велику потребу за агресивним свирањем.
Уколико сте заборавили, не служе мигавци за скретање, већ волан. Ако сте урадили тако нешто слично, очекујте талас сирена и по коју псовку, доста од једног Новосађанина.
Стиче се утисак како возачи не обраћају пажњу на такво сигнализирање, као да се боје да „не потроше“ сијалице, а поента јесте у томе да се користе.
Најаву је возач дужан да изврши благовремено, односно да укључи показивач правца на удаљености од 50 до 80 метара у градској средини.
У том случају као оријентир може да вам послужи бандера поред пута чија је раздаљина од суседне отприлике 40 метара. Нема на чему!
Пре него што се престројавате или претичете, припремите возило, прилагодите брзину, уверите се да вас нико не обилази и тек кад су услови безбедни, обавезно укључите леви мигавац и крените у жељеном правцу.
Кад год се укључујете у саобраћај, обавезно је показивање намере за кретање, свака намера у саобраћају мора бити сигнализирана осталим учесницима. Немојте бити саобраћајно неписмени.
Колико пута сте се изнервирали у налету вожње када сте се из десне траке престројавали у леву, јер се баш тада нађе возач који је зауставио своје возило са укљученим трепћућим светлима, дуже од 15 минута?
Посебан круг пакла је припремљен за оне који обожавају да спору траку искористе као паркинг место, тако што се заустављају, уредно укључују сва четири мигавца и излазе из возила да купе бурек из суседне пекаре.
Између осталог по таквом заустављању је препознатљива и чувена Хаџи Рувимова улица.
Вероватно ћете се изнервирати када прочитате да у том случају возач не чини никакав прекршај, све док поступа према прописима.
Било како било, дешаваће се разне непријатне ситуације током вожње у градској средини, једино што је важно да се поштују сва правила, да се користе показивачи правца и да се вози опрезно како би се на што безбеднији начин стигло на жељену адресу.
Преузмите андроид апликацију.