На сајму вина „Винска визија Отвореног Балкана“ у Београду данас је потписан УГОВОР између кинеске компаније Нингбо и винарија Мрђанин и Ђурђић о извозу 110.000 боца српских вина у Кину, у вредности од 800.000 евра.
Документ је потписан у присуству министра пољопривреде Бранислава Недимовића и амбасадорке Кине Чен Бо.
Своја вина у Кину ће имати прилику да пласирају две винарије из Сремских Карловаца – Ђурђић која је једина винарија тзв. тосканског типа на том подручју, као и винарија Мрђанин која се већ четири генерације бави виноградарством и винарством на обронцима Фрушке Горе.
Дражен Ђурић из винарије Ђурић рекао је Таугу после пнјотписивања да су потписали уговор у вредности нешто мањој од 500.000 евра и да ће се реализовати у наредних годину до годину и по.
„Наше вино већ иде за Кину и већ сарађујемо са овом кинеском компанијом већ две године. Овај уговор је нешто вреднији тако да у наредних пар месеци ће кренути прве количине нашег вина по овом уговору“, рекао је он.
Ђурић каже да ће отићи специјално ароматизовано вино бернет, слатко вино по коме су Сремски Карловцима.
То је вино које је интересантно за кинеско тржиште пошто има доста алкохола 17 одсто, рекао је Ђурић и додао да Кинези воле робусна вина са великом количином алкохола.
Представник кинеске компаније Гуо Чао је рекао да Србија има веома добра вина и да је добро што их сада промовише и у оквиру иницијативе Отворени Балкан.
Каже да увозе и српско вино и да је данас склопљен уговор вредан 800.000 евра.
Желимо да сарађујемо и са још више српских винарија и увозимо вино из Србије, као и вино из Северне Македоније и Албаније, додао је он.
Истиче да Кинези веома воле вранац, али и друга вина, као и да им се највише свиђају српска вина из нашег региона.
Како каже, Кинези 80 одсто воле црно вино, а остали бело и розе. Саветник министра пољопривреде Горан Ђаковић каже за Танјуг да је овај уговор веома важан јер је склопљен на сајму вина ОБ и да је поједначно ово до сада највећа уговорена количина за извоз на кинеско тржиште.
Веома нам је драго да је ова манифестација почела тако што смо направили један добар посао, истакао је Ђаковић и додао да ће наше две винарије извозити по том уговору у Кину.
Каже да је представник кинеске компаније Гуо дошао раније у Србију да би увозио кинеску робу у Србију, а да је постао извозник српске робе у Кину.
„Све се може када имате добру логистику и добро организован посао. Амбасадорка Чен Бо је заслужна за ово. Посвећена је сарадњи Србије и Кине и рекла ми је да има доста заинтересованих инвеститора из Кине за улагање у Србију и српски аграр“, рекао је он.
Ђаковић је изразио очекивање да ће на сајму вина ОБ бити још потписаних уговора и инвестиционих договора.
Компанија „Ningo Xiangmiao technology Co.Ltd“ има продавнице у 50 градова широм Кине за продају познатих и квалитетних производа из Србије, као и из других држава региона.
Та кинеска компанија покренула је и платформе за е-трговину Српска продавница што је довело до значајног повећања продаје српских производа у Кини.
Планирају и да почетком новембра 2022 године у Србији промовишу потпуно нову платформу која ће објединити продају српске винске индустрије на кинеском тржишту .
На манифестацији „Винска визија Отвореног Балкана“ учествује укупно скоро 400 излагача и произвођача вина из 22 земље.
Из Србије се представља 169 излагача, из Албаније 21, а из Северне Македоније долази 44 излагача.
Током сајма, посетиоци ће имати прилику да посете различите тематски дефинисане сале, и такође да се едукују и науче све што желе да сазнају о историји и пореклу вина, процесу производње, врстама вина, конзумацији и, наравно, да дегустирају и купе неке од најлепших вина балканског региона и света.
Током четвородневне манифестације биће организовано међународно оцењивање вина „Open Balkan Wine Trophy”. Вина ће оцењивати 25 међународних винских судија из целог света, а међу њима ће се наћи чак пет носилаца титуле Master of Wine, најпрестижнијег звања у свету вина.
Саставни део „Винске визије Отвореног Балкана“ су и пословни сусрети излагача вина, представника водећих малопродајних ланаца и представника ХОРЕЦА индустрије.
То ће уједно бити и прилика за све излагаче за даље унапређење сарадње, умрежавање регионалних винарских и сродних индустрија, као и јачање пословних партнерстава и контаката.
Поред тога, одржава се и Сајам хране, који ће представити све најпознатије гастрономске специјалитете из овог дела Европе.
Преузмите андроид апликацију.