Култне трке Формуле 1 у Европи, попут оних у Монци, Белгији, Монаку или на стази Силверстон неће имати гарантовано место у тркачком календару наредних сезона, упозорава председник и извршни директор Формуле 1 Стефано Доменикали.
Док се богате државе широм света, спремне да у стазе и организацију уложе огромне своте новца, утркују да постану домаћини једне од трка Формуле 1, Стефано Доменикали одбацује предлоге да култне европске стазе постану сталан и неизоставан део спорта.
Доменикали сматра да у календару не би требало да буду више од 24 трке, колико се очекује да ће их бити наредне сезоне, али како је Формула 1 све популарнија, број планираних трка далеко премашује број богатих држава које су спремне да понуде домаћинство.
Зато је директор Ред Бул тима Кристијан Хорнер позвао ове недеље челнике такмичења да се неке култне европске трке, укључујући Силверстон, Спа и Монцу, заштите као део „ДНК“ спорта.
Пред Велику награду Белгије овог викенда, која је једна од омиљених и навијачима и учесницима, али још увек није сигурно да ће домаћин најбољим светским возачима бити и након актуелне сезоне, Доменикали је рекао да је европско тржиште и даље витални део планова Формуле 1, али да стазе у Европи морају да се докажу да би задржале своје место, посебно имајући у виду да не плаћају онолико колико Саудијска Арабија или Катар.
„Можете бити сигурни да ће та места увек бити део дискусије о будућности, али ништа се не може узети здраво за готово, не можете увек да будете ту ако ништа не урадите. То није у реду“, истакао је Доменикали.
Последњи круг у Монци и неизвесна будућност на стази Спа
Иако је Италијан и некадашњи шеф екипе Ферарија, Доменикали блажи став нема ни према чувеној Монци, за многе синониму за трку Формуле 1.
„Монца ће ове године прославити 100. годишњицу Велике награде Италије, али као Италијан им увек кажем да историја није довољна. Морамо да инвестирамо у сјајну будућност. Монца треба да ради свој посао, треба да унапреди структуру, да унапреди место које јесте иконично, али постоји потреба да се гледа унапред“, каже Доменикали.
Ове године се у оквиру Светског шампионата Формуле 1 одржавају 22 трке, а у току су преговори о одржавању трке у Јужној Африци следеће године, уз додатне трке у Лас Вегасу и Катару и повратак у Кину, ако ковид прописи дозволе. Медији преносе да је Велика награда Француске већ ван распореда, али и Спа и Монако су још увек без уговора за 2023. годину.
Доменикали није потврдио, али ни негирао, да је ово последња година у календару чувене стазе „Спа Франкошамп“ у Белгији. Рекао је да не може да открије превише детаља, али да је истина да разговарају и са другим промотерима.
„Постоји велико поштовање према овим местима, али ако се сећате, било је периода када Белгија није била у календару, па су се поново враћали. Памћење је понекад кратко. То је сјајно место, без сумње и зато расправљамо о свему“, нагласио је Доменикали.
Ауди и Порше адути за повратак у Немачку
Италијан је раније поменуо и могућност да Ница буде домаћин уличне трке. „Разговарамо и са француском федерацијом и са владом, јер је будућност све више везана за промотере који трке виде као инвестицију за земљу и за заједницу“, објаснио је Италијан.
Трка Формуле 1 није одржана ни у Немачкој од 2020. године, што би могло да се промени пошто, према најавама, Ауди и Порше желе да уђу у конкуренцију конструктора до 2026.
„Заиста се надамо да ће Немачка моћи да се врати, али једно је рећи да бисмо волели да имамо Велику награду Немачке, а друга ствар је да се ставе на сто ствари које су потребне за разговоре о трци. Надајмо се да ћемо ускоро, са нечим што би се ускоро могло догодити, имати другачију ситуацију о којој ћемо разговарати“, истакао је Доменикали.
Притисак је огроман јер су други домаћини из богатих земаља закључили дугорочне послове – Саудијска Арабија има уговор вредан 50 милиона фунти по трци, на више од једне деценије, Катар ће следеће сезоне започети свој десетогодишњи уговор, док је крајем прошле године Абу Даби обновио уговор до краја деценије.
Доменикали ипак тврди да финансијски императиви неће диктирати спортске одлуке. „Формула 1 је бизнис у којем су инвестиције и финансијски доприноси веома важни, али увек смо говорили да традиционалне трке, за које знамо да не могу донети новац који доносе други, имају пуно поштовање од нас“, нагласио је извршни директор Формуле 1.
Преузмите андроид апликацију.