Почетна > Србија
Србија

Очекује се рекордан број возила на ауто-путевима Србије

Помоћник директора за наплату путарине ЈП Путева Србије Дарко Савић изјавио је да се ове године очекује рекордних 70 милиона возила на ауто-путевима у Србији, јер се већ бележи повећање од 13 процената у односу на прошлу годину, када су нашим ауто-путевима прошла 62 милиона возила.
Фото: PrtSc/JP Putevi Srbije/YouTube

Ојн је у изјави за Тањуг напоменуо да је значајно већи промет на путевима и током овогодишње туристичке сезоне, али да упркос томе није било већих гужви и задржавања ња наплатним станицама.

„Са поносом могу да кажем да немамо већих гужви нити задржавања на наплатним станицама. Имали смо мања задржавања на наплатној станици Стара Пазова, али то је станица која је крајем јула, у склопу великог пројекта проширења 26 наплатних стнаица, дорађена са још два канала и од тада није било задржавања“, рекао је Савић.

Као један од разлога добрих резултата навео је и систем електронске наплате путарине (ЕНП) који има све више корисника.

„Имамо близу 600.000 активних корсиника ЕНП-а. Ми смо 2012. имали 2.000 корисника и само из тог податка се може закључити колико то утиче на смањење задржавања на наплатним станицама“, напоменуо је Савић.

Додао је да је ове године број корисника овог система повећан за 15 процената у односу на 2021. годину.

„Две трећине камиона који пролазе кроз Србију сада не стаје на наплатним станицама да плаћа путарину, што има вишеструки ефекат као што су да не загађују околину, не треба нам радна снага да их опслужи и слично“, објаснио је Савић.

Похвалио се да су Путеви Србије преко 40 дистрибутера систем ЕНП учинили доступним свим грађанима Србије, као и странцима који су у транзиту, и тако добили много већи број корисника него што их имају земље у окружењу.

Савић је најавио различите новине у процесу модернизације наше путне инфраструктуре, а као један од њих, навео је јединствени систем ЕНП-а за земље Отвореног Балкана, Србију, Северну Македонију и Албанију, којим би касније могле да буду обухваћене и дуге земље у региону.

Рекао је да ће бити створена дистрибутивна мрежа у иностранству и да систем неће функционисати као припејд, него ће се плаћати оно што је коришћено.

„На пример, Македонац ће свој таг купити у Македонији, регистровати га на свом интернет сервису као и број своје платне картице преко корисничког налога и када буде пролазио кроз земље Отвореног Балкана њему ће се бележити ти проласци кроз централни систем, а новац за путарину ће му аутоматски бити скидан са картице и директно ће ићи на рачун управљача пута у земљи у којој се налази“, објаснио је Савић.

Нагласио је да је стални раст броја возила на ауто-путевима у Србији покренуо пројекат проширења наплатних станица.

„Поготово ових 26, од којих су неке грађене пре 30 и више година, када је био много мањи обим саобраћаја. Притом ЕНП је у таквом развоју да имамо наплатне станице где вам таг ништа не вреди, јер имате само један канал за наплату и ако неко стане да плати не можете да прођете, него морате да чекате“, нагласио је Савић.

Додао је како су интензивирани радови на проширењу наплатне станице Обреновац, како би спремно дочекала крај августа, када се очкују гужве због повратка туриста из Црне Горе, са Златибора и других туристичких места.

„Следеће недеље почињу радови на проширењу наплатне станице Пожаревац, а убрзо ће почети на станицама Смедерево, Параћин, Јагодина и Мали Пожаревац, где има много проблема са експропријацијом земљишта, али ћемо и то завршити како бисмо у складу са уговором све послове завршили у року од три године“, најавио је Савић.

Нагласио је да Путеви Србије планирају да модернизацијом ауто-путева донесу више новца републичком буџету и најавио пројекат мерења претоварености камиона и кажњавање оних који превозе вангабаритни терет без одговарајуће дозволе.

Савић је подсетио да су Путеви Србије 2017. године поставили брзе пуњаче за електрична возила на свим наплатним станицама на излазу из Србије.

„Након тога смо урадили пројекат постављања три ултрабрза пуњача снаге 175 киловата, а сада нас очекује још један пројекат постављања 10 брзих пуњача који ће моћи да се надограде како буде расла снага пуњача“, навео је Савић.

Он је, иако ненадлежан за ту тему, одговорио и на питање да ли је неопходно да се радови већег обима обављају на ауто-путевима усред туристичке сезоне, што доводи до великих гужви и нервозе возача.

„Ако сте путовали Европом могли сте да видите да се такви радови изводе у Немачкој, Аустији, Мађарској и тако даље. Зато што квалитетна рехабилитација коловоза не може да се ради по лошим веменским условима“, изјавио је Савић.

Напоменуо је да постоје деонице ауто-путева које нису рехабилитоване по 20 или 30 година и нагласио да је сад право време да се то уради.

„Ја се извињавам свим грађанима Србије и странцима који су у транзиту, ако на неким деоницама мало сачекају због радова, али се све то ради због њихове безбедности“, објаснио је Савић.

Odbornici sa severa KiM podržali Vučića u nalaženju rešenja

Преузмите андроид апликацију.