Путници авиокомпанија ове године су суочени не само са високим ценама карата, већ и са бројним отказивањем летова, што би, показује међународна анализа, могло постати нормално стање у авиосаобраћају.
Европске авиокомпаније, у поређењу са међународном конкуренцијом, имају велике трошкове за особље и мање подстицаја да запосле додатне раднике, те се компаније, и поред већих прихода, трећу годину за редом морају суочити са губицима, наводи се у анализи „Алианц Трејд“ и осигуравајућег друштва „Ацредиа“.
До краја године ће авиокарте поскупети за једну петину у односу на прошлу годину, а врхунац поскупљења се очекује тек у првом кварталу идуће године.
Међутим, потражња за картама остаће висока, али ће путници штедети на смештају и дужини боравка, како би могли себи приуштити скупе трошкове путовања.
Анализом се дошло до закључка да ће прелазак на транспорт без штетних гасова бити још већи изазов од корона кризе, те финансијски експерти у европском саобраћају виде предност железнице.
Еколошки захтеви ЕУ угрожавају добити авикоомпанија, наводи се у анализи.
Захтев да до 2053. удео обновљивог горива буде 20 одсто повећаће цену горива за авионе за 30 одсто, а циљ да удео обновљивог горива буде 38 одсто до 2045. повећаће трошкове за 57 одсто.
Иначе трошкови горива односе 25 до 30 одсто прихода авиокпманија.
Преузмите андроид апликацију.