Европска комисија је објавила да је основала ,,Савез за авијацију са нула емисија“ са циљем да охрабри и убрза развој летелица на електрични погон и водоник.
Саобраћај се нагло мења у одрживом смеру. Авијација има важну улогу у напорима Европске уније да до 2050. године постане први климатски неутрални континент, с развојем летелица на електрични погон и водоник.
Да би ушле у комерцијалну употребу, треба увести велике промене у екосистем те индустрије. Смисао ,,Савеза за авијацију са нула емисија“ је да охрабри и убрза увођење зелених летелица, саопштила је Европска комисија и позвала актере из приватног и јавног дела сектора авио-превоза да се придруже.
Окупиће представнике произвођача летелица, авио-превозника, аеродрома, енергетских компанија и снабдевача горивом, агенција за стандардизацију и сертификацију, групација за заштиту путника и животне средине и регулатора. Чланови ће се бавити питањима као што је потреба за горивом и инфраструктуром за летелице на електрични погон и водоник на аеродромима.
ЕУ треба да заузме велик удео у сектору зелене авијације
Летелице произведене у Европи су чиниле 65% тржишта комерцијалних летелица на глобалном нивоу, изјавио је европски комесар за унутрашње тржиште Тиер Бретон. Истакао је да домаћа индустрија треба да заузме велик удео у настајућем сектору зелене авијације.
,,Можемо бити поносни што је Европа предводница у алтернативним начинима погона. Иницијативе попут оних за систем летења на гориве ћелије, турбину која сагорева водоник или ултралаке, сигурне и поуздане резервоаре за складиштење течног водоника су, све заједно, примери потенцијала за иновације у Европи. Ту не говорим само о великим произвођачима, већ и о многим мањим компанијама и стартапима“, изјавио је Бретон.
Летелице које не испуштају емисије гасове с ефектима стаклене баште треба да уђу на тржиште 2035. године.
Преузмите андроид апликацију.