Европа ће за две године престати да производи моторна возила са моторима са унутрашњим сагоревањем и производиће се само електровозила, изјавио је данас председник Друштва термичара Србије Милан Радовановић.
Он је на скупу посвећеном коришћењу електричне енергије у саобраћају у Србији, који су на Машинском факултету у Београду организовали Друштво термичара и Удружење за право енергетике Србије навео и да је 90 одсто пумпних станица у Европској заједници обавезно да има пуњаче за електрична возила.
Таква возила у свом погону има ГСП Београд а пројектни менаџер у овом предузећу Слободан Мишановић за Танјуг је рекао да је тренд увођења аутобуса на електрични погон у Европи присутан последњих десетак година а да је експанзија њихове примене изражена у последњих пет година.
„Са великим поносом могу истаћи да су ГСП Београд и град Београд међу пионирима увођења електричних аутобуса у Европи.
Ми смо 2016. године кренули са пет аутобуса на линији ЕКО1 а од јануара ове године увели смо и другу линију ЕКО 2, на којој ради 10 возила“, рекао је Мишановић.
Истакао је да би увођење аутобуса на електрични погон пре свега требало да допринесе побољшању еколошких перформанси система транспорта у Београду.
Према његовим речима, ова возила имају значајно већу енергетску ефикасност у поређењу са аутобусима на конвенционални погон и она је већа за више од три и по пута.
„То су главни бенефити примене електичних возила“, рекао је за Танјуг Мишановић и додао да је предвиђено да се набави још око 40 нових електричних возила.
Навео је да ГСП планира и увођење нових тролејбуса који ће имати тзв. аутономију, што значи да ће моћи да најмање 10 км иду уз помоћ батерије која је у њих уграђена.
То ће, истакао је, бити посебно важно у случају квара на мрежи када ће тролејбуси моћи део пута да пређу у аутономном режиму.
Говорећи о томе како су се показале батерије у аутобусима на електрични погон Мишановић је рекао да наши аутобуси користе технологију са супер кондензатором као системом за складиштење електричне енергије, што је оценио као систем који је напреднији.
Према оцени Александра Миладиновића из сектора за стратегију и развој Нафтне индустрије Србије пуњачи су за Србију пионирски посао који тек почиње да се развија.
„Мрежа је на почетку и тежићемо да достигнемо оно што технолошки има Западна Европа а тај развој зависиће од више фактора, између осталог и од субвенција државе“, рекао је Миладиновић.
Одговарајући на питање како се НИС, будући да је енергетска компанија која се бави нафтом и нафтним дериватима, одлучио да уђе у причу са пуњачима, Миладиновић је рекао да се НИС бави енергијом и то не само нафтом и фосилним горивима, већ прати трендове и гледа где су његови конкуренти на Западном Балкану у Европи и шире.
На панелу се говорило и о обезбеђивању електричне енергије из обновљивих извора за саобраћај, увозу и структури возила и јавном саобраћају у градовима, те факторима који утичу на потрошњу енергије и енергетску ефикасност.
Преузмите андроид апликацију.