„Нови Сад ће наставити да се развија, изградњом подземне гараже у центру и изградњом новог моста, Нови Сад корача у будућност“, изјавио је за РТВ у емисији „Град и ми“ градоначелник Новог Сада Милош Вучевић.
Радови на изградњи подземне гараже у улици Модене иду по плану. Као и свака велика инвестиција, и ова је привукла доста прашине, али шта је ту заправо истина?
„Што сте тиче ангажовања ФТН-а од стране града, увели смо још један, такозвани супер надзор. Поред оног што закон налаже, ми смо као Град додатно тражили од ФТНа-а да контролише све. То радимо да би грађани били мирни и да имамо додатни стручни извештај како се одвијају радови. Ово су врло захтевни радови, за ову инвестицију је требало и храбрости, не само политичке воље и добро припремљене организације. Питање храбрости, јер никада ово није рађено у центру града и по први пут ће Нови Сад добити подземну гаражу у центру“, изјавио је градоначелник Милош Вучевић.
Шта су заправно опасности и чега се људи плаше?
„Када правите неколико етажа, неколико новоа испод земље све мере предрострожности и превентивне мере се примењују “ рекао је Вучевић.
„Имали смо две ситуације. Да не звучи као неко банализовање овог подухвата, али није изненађујуће када се ради овако велики пројекат да се наиђе и на неке инсталације које нису уписане у катастру, неки стари каблови или цеви. То о чему говорим није дивља градња, већ је могуће да се у последњих 50 година можда нешто радило, а да није уписано у катастар подземних инсталација. То се деси и то није карактеристично само за овакву инвестицију. Имали смо прекинуту водоводну цев, али је све брзо санирано и имали смо нестанак струје који је трајао свега 50 минута. И до тога је дошло јер је пресечен кабл који није био уписан на позицији на којој је требало“, рекао је Вучевић.
„Ово је велики посао, имаћемо по први пут могућност да се паркира у центру Новог Сада у подземној гаражи и да се не ремети нормално функционисање града. Тада ћемо можда моћи и да проширимо пешачку зону“, додао је Вучевић.
Поједини становници који живе у уилици Модене су забринути. Они су природно уплашени јер је њихова имовина одмах до градилишта. Они су упозоравали да пуца фасада, тротоар. Шта је од тога истина?
„Ти су људи били веома коректни. Да је постојала могућност да само спустимо подземну гаражу у рупу, ја бих то урадио, али то није могуће. Ово су огромни радови. Захтевна и изазовна инвестиција. Нећу да будем у наративу где се стално чека нешто лоше да се догоди. Ангажовали смо професионалце, све смо припремили и радимо оно што се ради у многим европским и светким градовима. Не измишљамо топлу воду, ово је будућност. Људи у центру добијају и нове водоводне и топловодне инсталације… Тако да ће и њима свакако бити добро. Сада истовремено постављамо и инсталације и више нећемо копати када завршимо гаража у на овом делу. После гараже иде уређење улице Модене. Биће прелеп трг, споменик Лази Костићу враћамо на место и биће прелепо. Биће много више и зеленила. Унифицираћемо баште кафића да буду лепе и да изгледа модерно и лепо као и у другим европским градовима“, закључио је градоначелник Вучевић.
„Градови који се развијају овако функционишу, граде се, али живе, манифестације се одржавају. Битно је развијати град. Лако је рећи нећемо ништа дирати, нема буке, нема прашине, али то није добро за град и будућност“, изричит је Вучевић.
Активисти су пре неког времена уручили 4 захтева на писарници скупштине града. Захтеви су да се обуставе радови на изградњи новог моста, да се објави целокупна документација , да се процесуирају одговорни за нелегалну сечу стабала и да се заштити цео локалитет као парк природе. Та инвестиција је означена као пројекат од националног интереса. Шта се ту дешавало?
„На Шодрошу је све нормално. Не желим да улазим у полемику. Такав захтев, „немојте градити“ је нелогичан. Нема никаквог скривање документације, све се ради како закон налаже. Захтев да се одустане од моста може, али када ја не будем градоначелник. Док сам ја градоначелник, мост ће се градити и нећемо одустати. Ја не водим политику против Новог Сада, већ за Нови Сад. Нама су потребни нови мостови. Никакве везе нема предлог ГУП за изградњу четвртог моста. Нама не треба ГУП. По важећем ГУП-у коју је донела претходна власт, мост је исто планиран“, изјавио је Вучевић.
Он је навео да смо 2011. године имали 105 хиљада регистрованих возила, а десет година касније, односно прошле године имали смо 154 хиљаде регистрованих возила. То је велико повећање и инфраструктура мора да се шири кроз изградњу новог моста. Овај четврти мост у плановима постоји већ седам деценија. То није нека нова измишљотина, он је стратешки опредељен у планским актима, а ми смо тек сада успели да почнемо да то реализујемо.
„План града из 1951. године предвиђао је овај нови четврти мост на истом месту. Планиран је тада и пре Моста слобода. То је средина прошлог века, а тада је и западна обилазница планирана. Ми се придржавамо оног што је пре 7 деценија уписано у стратешки развој града. Неће ићи камиони кроз булевар Европе, то није теретни мост, ово је градски мост који треба да растерети саобраћај и биће у режиму као и остали мостови. Овај мост, нови који градимо је скоро 30 година старији по планским актима од Моста слободе. Није рађен раније из простог разлога што је на није било булевара Европа и на том месту је била пруга. Нису постојали технички услови. И касније 1963 године се појављују планови за нови мост на управо овом месту где га градимо“, прецизирао је градоначелник Вучевић.
Вучевић је рекао и да ће посебан акценат бити стављен на екологију и очување природе. Каменичка ада ће бити сачувана, Шодрош ће добити нови изглед и чуваћемо природу и тамо где градимо. Биће заштићен зелени појас.
„На крају, своди се све и на то шта ћемо урадити са бродоградилиштем. И да ли ми треба да држимо тамо пропалу фабрику бродогралишта или треба да развијамо овај део града. Град ће се развијати на простору касарне Речне флотиле и део некадашњег бродогралишта. Урбанити то виде као зону која у перспективи може да се развија као стамбено – пословна зона. Штитићемо на тај начин јужни Телеп, штитимо Шодрош тиме што би обалу и утврду померили ка Каменичкој ади, да штитимо Каменичкуи аду и наравно да станари јужног Телепа неће више имати проблема са подводним водама“, рекао је градоначелник.
„Ником не смета што је на Каменичкој ади смањена шума и природа за 15 хектара. узурпирано је земљиште, подигнути су бесправни објекти, то ником не смета, али зато некима смета развитак града и прављење новог моста. Нико од еколога није дошао да каже ово је скандалозно, али зато је лако речи нећемо мост и нед амо Шодрош. Када усвојимо ГУП, Каменичка ада ће бити парк природе и сви нелегални објекти ће морати да се склањају“, био је јасна Вучевић.
„Морам да напоменем да питање изградње моста и решење за бродоградилиште нису никако повезани, немају везе једно са другим. Не ради се мост због бродоградилишта или обрнуто. Мост је национални пројекат. Мост градимо, јер хоћемо Нови Сад да повежемо са Фрушкогорским коридором и да растеретимо Мост слободе и Булевар ослобођења.
„Јако је тешко разбистрити воду кад је неко мути. Лако је бацити црва сумње, а ја сад треба да убеђујем људе како то није тако. Све је транспарентно. Ми планирамо и живимо за Нови Сад. Нећемо зауставаљати инвестиције, то је погубно, морамо да се развијамо и чувамо Нови Сад и то је могуће. Нема лепшег и важнијег пројекта за Нови Сад од овог новог моста. Ја сам поносан“, закључио је Вучевић.
Када је реч о туризму, Нови Сад поново доживаља процват. Туристи посећују Нови Сад у великим бројевима. Каква је перспектива?
„У Нови Сад долазе нешто мало више домаћих од страних туриста, али смо други у Србији по броју ноћења страних туриста, после Београда. Дуплиран је број ноћења у последњих 10 година. Ми смо у прва четири месеца ове године, много бољи него у истом кварталу у годинама пре короне. Људи су жељни путовања, а Нови Сад им пружа све. И туристи ће наставити да долазе у наш град, а ми ћемо наставити да развијамо Нови Сад“, закључио је градоначелник Милош Вучевић.
Nova galerija akademije umetnosti u Novom Sadu zvanično počela sa radom
Преузмите андроид апликацију.