Основна школа „Васа Стајић“ из Новог Сада је у 2021. години конкурисала са предлогом пројекта EduIN 2 – ка европској школи будућности, а тим поводом шест наставника путовало је у Берлин како би се усавршило на тему вршњачког насиља заједно са колегама из Италије, Малте и Немачке.
Реч је о пројекту који је суфинансиран преко програма Еразмус плус, а представља обуке које се тичу вршњачког насиља које добијају наставници и стручни сарадници у школи.
На обукама које су похађали, наставници су научили и разменили искуства са осталим колегама на тему како да створе школу која је једнака за све ученике.
„Предуслов за стварање такве школе јесте пријатна и безбедна околина, затим модернизација наставе кроз увођење дигиталних алата али поштујући проверене традиционалне методе које су се показале као значајне у развоју деце“, истакао је Владимир Широки, наставник енглеског језика и један од организатора пројекта.
Цео пројекат води ка такозваној „Инклузивној школи за све“ која представља школу за сваког ученика, која примењује интерактивне и иновативне методе рада.
„Активности које су предвиђене пројектом, можемо да поделимо на активности које се тичу наставе и оне које се баве спречавањем и решавањем насиља. Ове две ствари нису одвојене, оне се веома прожимају. А што се тиче наставе, ми смо примењивали методу обрнуте учионице и акценат стављамо на активности које подразумевају сарадњу деце“, рекао је Широки и додао да се као новина појављују по први пут у новосадским школама апликације које се баве проширеном реалношћу и виртуелном реалношћу.
Насиље се нажалост дешава, како у школи тако и на другим местима. Како додају, оно што је најважније јесте радити на превенцији, а не само на интервенцији кад се насиље догоди.
Према речима психолога, вршњачко насиље је сваки вид насиља које неко дете може да доживи у школи и ван ње, а жртва насиља може бити било ко.
Уколико дође до насиља, веома је битно да школа и родитељи на време одреагују, тачније ученик који доживљава злостављање обавезно мора то да пријави, јер то представља уједно и највећи проблем када се не пријављује.
„До насиља најчешће долази када код ученика дође до неке разлике у моћи, тачније када један ученик има свесну намеру да науди неком другом ученику. Они који буду жртве, углавном не реагују, односно не знају да се одбране на одређени начин“, објашњава за нсузиво Филип Кокезе, психолог.
У насиљу је увек присутан насилник, посматрачи и жртва насиља. Многи заборављају да је потребно направити план подршке, не само за жртву насиља, него и за насилника.
„У оквиру EduIN 2 пројекта бавили смо се темом како да на занимљив начин дочарамо како се осећа и насилник, а и жртва насиља, кроз играње улога“, истакла је Зорица Вругић, директорка ОШ „Васа Стајић“, и напоменула да према њеном мишљењу велики број насиља над децом долази управо из средина које су ван школе, из породица.
„Ако дете нема ослонац и стуб код куће, тачније особу којој све може да исприча, онда је то велики проблем“, – нагласила је директорка.
У школи је већ одржано неколико предавања где су подељена искуства са свим наставницима, а у наредном периоду планирано је да се кроз радионице свим ђацима приближи ова тема кроз играње улога и дискусију.
Danas na Novom naselju ekološka akcija, humanitarnog karaktera
Преузмите андроид апликацију.