Током прослог века, један Словенац створио је јединствену архитектуру потпуно другачију од преовлађујућег стила тог времена и променио начин на који размишљамо о градовима.
Након што је словеначки главни град Љубљану разорио земљотрес 1895. године, иновативни архитекта је поново замислио град на начин који га није само побољшао већ је поставио стандард за друге европске градове.
Словеначки архитекта је већ радио са значајним дизајнерима тог доба у Бечу и Прагу пре него што се вратио кући на обнову престонице 1930-их. Његов план је инспирисан древном Атином – чак ју је назвао „словеначким Акропољом“.
Историчар уметности Петер Кречичв објаснио је да је Плечников дизајн имао директне аналогије са древном Атином: Љубљански дворац је био акропољ; некропола је била гробље Жале; Конгресни трг је био агора, или место окупљања, љубљанска пијаца уградила је статуу (наткривени тријем).
Али Плечник се ту није зауставио; иако су модернизам и функционализам били популарни у то време, он је желео нешто другачије.
Плечник је створио јединствену архитектуру потпуно другачију од преовлађујућег стила тог времена.
Уместо тога, ставио је пешаке и јавне просторе на прво место, створивши шеталиште за шетњу кроз град ,које је пролазило поред неких од његових реномираних пројеката, укључујући Словенску националну и универзитетску библиотеку и дуж реке Љубљанице, као и многе тргове, паркове и мостове.
Јединственост града је у хуманистичком приступу његовом дизајну: отворени простори, улице, паркови и аранжмани створени за све људе и наравно Плечникова ванвременска архитектура, која се не може наћи нигде другде“, рекао је Порок.
Његова визија је трансформисала Љубљану и учинила је врхунским примером како се класични и модерни стилови могу комбиновати да би служили људима који су тамо живели.
У јулу 2021. године, Унеско је признао његово достигнуће и уписао његова дела у Љубљани и његов „дизајн усмерен на човека“ на Листу светске баштине.
Bogata istorija Petrovaradinske tvrđave: Legende i misterije
Преузмите андроид апликацију.