Само из правца Новог Сада за мање од два месеца колико функционише брзи воз „Соко“, купљено је више од 100.000 карата.
Велико интересовање доказ је да возови одговарају људима као превозно средство, па се отуда са нестрпљењем чека и када ће бити готов остатк пруге, од Новог Сада до Суботице.
Одмах након што је пуштена у саобраћај брза пруга од Београда до Новог Сада, почели су радови на другој деоници, до Суботице.
Најпре се кренуло са дементажом старе пруге, а од јуна ће грађевински радови на тој деоници бити убрзани и читав посао би требало да буде завршен 2024. године.
„Железнички саобраћај између Суботице и Новог Сада је заустављен 7. априла и од сада је комплетна комуникациона мрежа уклоњена и демонтирају се старе шине уместо којих ће бити постављене нове, за брзе возове“, каже Веселин Симовић из Железница Србије.
Након 6. јуна и завршене демонтаже се стичу услови за почетак градње брзе пруге.
Према Симовићевим речима, на тој деоници граде се нови објекти попут надвожњака и то око њих 30, четири моста, али и железничке станице.
„Радимо другу фазу станице Нови Сад. Предвиђено је да се граде још три перона и подходник те се очекује да у наредних годину дана станица буде комплетно завршена“, рекао је он, а преноси РТВ.
Градиће се нова пруга, нова контактна мрежа, комплетна нова железничка инфраструктура, нова сигнализација али истовремено и реконструкција железничких чворова, Нови Сад, Врбас, Суботица. Биће реконструисано девет железничких станица између Новог Сада и Суботице, најављено је из Инфраструктура железнице Србије.
Дужина пруге од Новог Сада до Суботице је 108 километара, и очекује се да буде готова у наредне три и по године.
План је да се после Суботице и Келебије настави изградња како би се спојили Београд и Будимпешта, а у питању је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 километара на сат кроз Србију, од Београда до границе са Мађарском.
Куда иду стари возови током изградње нове пруге?
Током изградње пруге затворена је деоница Распутница Сајлово-Врбас-Александрово Предграђе.
За то време возови ће саобраћати основним помоћним превозним правцем Нови Сад/Нови Сад Ранжирна-Распутница Сајлово-Оџаци-Богојево-Сомбор-Суботица и допунским помоћним превозним правцем Нови Сад/Нови Сад Ранжирна-Распутница Сајлово-Римски Шанчеви-Орловат-Зрењанин-Банатско Милошево-Сента-Суботица.
Инфраструктура железнице Србије реконструисала је претходно регионалне железничке правце Нови Сад-Богојево и Сента-Суботица, како би њима железнички саобраћај могао несметано да се одвија током изградње пруге за велике брзине.
Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Келебије, обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.
Преузмите андроид апликацију.