Три четвртине производа о којима немачки инфлуенсери постављају објаве на друштвеним мрежама је толико нездраво да крше стандарде оглашавања за децу Светске здравствене организације.
То је показало истраживање научног тима на челу са Евом Винцер из Центра за јавно здравље Медицинског универзитета у Бечу. Резултати истраживања су представљени на овогодишњем Европском конгресу о гојазности у Мастрихту.
Анализа истраживача је показала да тинејџери на Тиктоку, Инстаграму и Јутјубу у току једног сата дођу у контакт са рекламама за 18 производа, а да тога нису ни свесни.
Они су истраживали оброке, грицкалице и напитке који се појављују у снимцима и постовима најпопуларнијих инфлуенсера на немачком говорном подручју и то на мрежама Тикток, Инстаграм и Јутјуб.
Укупно три мушкарца и три жене са својим објавама заједно досежу и утичу на 35 милиона пратилаца и претплатника узраста од 13 до 17 година.
Резултати показују да 75 одсто представљених производа има толико висок садржај соли, масти и шећера да према смерницама Светске здравствене организације не смеју да буду на тржишту као понуда за децу.
Већина снимака и објава није била означена као реклама. „Ово истиче колико је неопходно дефинисање смерница и регулисање маркетинга инфлуенсера када су деца у питању“, објашњава Ева Винцер.
Студија се треба посматрати у корелацији са чињеницом да 20 одсто деце и младих широм света пати од вишка килограма и гојазности.
Оглашавање нездравих производа сматра се важним фактором који утиче на гојазност код деце. „Политичари морају предузети мере против друштвених мрежа у овом контексту.
У већини земаља нема ограничења за оглашавање нездраве хране на сајтовима, друштвеним мрежама или мобилним апликацијама.
Владе треба да предузму мере које би охрабриле децу да воде здрав живот“, закључује Ева Винцер.
Преузмите андроид апликацију.