Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић најавио је данас, током вожње брзом пругом од Београда до Новог Сада, да ће у октобру почети и изградња брзе пруге од Беогада до Ниша и да је циљ да брзом пругом буду повезана три највећа града у Србији.
Прва деоница брзе нишке пруге биће од Сталаћа до Ђуниса, рекао је Момировић одговрајући на питање Тањуга да ли би могло да буде угрожено најављено финансирање тог пројекта уз учешсће ЕУ због актуелне кризе у свету и међународних односа, и поручио да ниједан актуелни инфраструктурни пројекат у земљи неће стати.
Момировић је најавио да ће због великог интересовања грађана промотивна цена карте од 300 динара за вожњу брзим возом Соко, од Београда до Новог Сада у једном смеру, бити продужена још месец дана и важити и у мају.
Брза пруга Београд – Нови Сад отворена је 19. марта, а Момировић је рекао Тањугу у возу Соко да је до сада тим возом превезено 230.000 путника и да је у једном дану достигнут рекорд од око 13.000 путника.
„Формирали смо цену карте на промотивној основи како би што више људе вратили на желеницу и да би видели шта смо направили и какве смо возове набавили. Ово је велики успех. Зато смо и одлучили да промотивну цену карте продужимо још месец дана и да она важи и у мају“, навео је Момировић у интервјуу Тањугу на путу до Новог Сада.
Позвао је све људе да се провозају најбољим Штадлеровим возовима у овој категорији, које је Србија купила, и уживају у вожњи.
„Ово је понос за целу државу и грађане. Веома сам задовољан“, нагласио је Момировић и додао да је пре отварање брзе пруге од Београда до Новог Сада стрепео да ли ће пројекат бити успешно завршен и да ли ће бити постигнута брзина од 200 км на сат.
Момировић је при уласку и изласку из воза Соко поздравио путнике, међу којима је било пуно породица са децом за које је брзи воз био права атракција, и поразговарао са њима.
Путници су похвалили нови воз, а Момировић их је питао да ли имају неку примедбу и да је слободно изнесу.
Један човек му је том приликом рекао да има једну малу примедбу, а то је што када се онлајн купује више карата не добију се сконцентрисано места за седење пошто ретко ко иде сам, па онда путници морају сами да се размештају како би седели заједно. Министар је обећао да ће видети да се то исправи.
Момировић је истакао да је градња брзе пруге највећи пројекат у историји српске железнице и да су у претходном периоду били значајно пали наши стадарди у железнице и да су станице биле празне, али да је то сада промењено.
Момировић је подсетио да се већ гради друга деоница брзе пруге кроз Србију од Новог Сада до Суботице и да је циљ спајање са Будимпештом.
„Почињемо врло брзо, ове године, да радимо и деоницу од Београда до Ниша. Циљ је да три највећа града буду повезана најквалитетнијом желензичком инфраструктуром у источној Европи“, навео је Момировић и додао да ће цела брза пруга кроз Србију бити готова у децембру 2024. године.
Напоменуо је да Мађари мало касне, али да ће када и они заврше моћи од Београда до Будимпеште да се стигне за три сата.
То ће бити право придруживање Србије ЕУ, додао је Момировић.
„Ове године крећемо са радовима на првој деоници од Сталаћа до Ђуниса између Параћина и Јагодине и нећемо одустати ни од једног пројекта. То је предуслов да постанемо модерна земља“, навео је Момировић.
Истиче да живимо у околностима рата на истоку Европе, али да нећемо дозволити да то угрози наше планове, као и да је циљ да постанемо развијена земља попут Пољске, Чешке и Словачке.
Момировић каже да и ванредним околностима које утичу на економију целе Европе, Србија гради аутопутеве и подсећа да се гради аутопут ка Црној Гори до Дуге Пољане, затим да се спајају Рума, Шабац и Лозница, гради Моравски коридор који ће спојити коридоре 10 и 11, аутопут Мира од Ниша до Мердара, брза саобраћајница до Голупца и други.
Најавио је да ће прва деоница Моравског коридора од Појата до Крушевца од 27 километара бити готово до 14. октобра када се обележава Дан Крушевца, иако је по уговору новембар предвиђен као рок.
Аутопут ка Црној Гори од Паковраће до Пожеге требало би, додаје, да буде завршен до децембра или фебруара.
Напомиње да је то јако тешка деоница пошто је 40 одсто у тунелима и мостовима, као и да се већ ради на деоници од Пожеге ка Ариљу, Ивањици и Дугој Пољани.
На питање када ће се ради и последњи део од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором, каже да то зависи и од тога када ће Црна Гора радити њихов део од Колашина до Бољара, пошто није циљ да се повежемо аутопутем са црногороском границом већ са Баром, као и да је наш стратешки циљ да се повежемо са луком Бар.
Момировић је додао да је већ реконтруисана барска пруга од Ресника до Ваљева и да ће се радити и обнова целе барске пруге до Врбнице на граници са Црном Гором.
Преузмите андроид апликацију.