Почетна > Бизнис
Бизнис Србија

Више од 50% старијих од 15 година нема дигиталне вештине

Више од 80 одсто домаћинстава у Србији има приступ интернету, али више од 51 одсто популације старије од 15 година нема ниједну од основних вештина у области информационо-комуникационих технологија попут слања мејла, интернет претрага и обрада текста, резултати су изнети на онлајн трибини „Знаш како“, организованој поводом усавршавања дигиталних вештина у Србији.
Фото: Unsplash/Glenn Carstens-Peters

Такође, истраживања указују на то да данашње млађе генерације перципирају већу количину стреса, него претходне, због чињенице да смо свакодневно изложени великој количини информација, као и да живимо у економији стваралаштва.

На онлајн презентацији „Знаш како“ Иницијатива „Дигитална Србија“ и УНИЦЕФ у Србији окупили су осам представника из компанија у Србији који су показали како млади могу да усавршавају своје дигиталне вештине и постану припремљенији за тржиште рада.

Из иницијативе „Дигитална Србија“ саопштили су да је руководилац за планирање ресурса компаније Сyмпхонy Момир Ðекић показао на трибини како се користи апликација за организацију и праћење података „Трелло“ и истакао зашто је боља организација важна.

„Испоставља се да када радите један посао, ви можете да га урадите врло квалитетно и врло ефикасно. Проблеми настају када дође више послова. Уз помоћ технологије ми можемо да изведемо више тих послова ођедном, а да сви буду и квалитетно и ефикасно урађени“, рекао је он.

Истраживања показују да ако се на интернету проведе око четири сата дневно, прима се измеду 17.500 и 20.000 информација и мозак је нападнут, те се већина ових информација на свесном нивоу ни не перципира.

Сениор партнер у адвокатској канцеларији „Karanović & Partners“ Растко Петаковић усмерио је фокус на то да смо у последње време проширењем значаја друштвених мрежа дошли у један свет у ком смо сви не само учесници, већ истовремено и креатори.

„Раније је уметник био неко ко проведе неколико месеци да би направио албум или годину дана да би направио филм, данас је уметник и онај ко сними неки добар сторy за друштвене мреже или неки виралан видео. Та граница измеду тога шта су уметници, а

шта смо сви ми обични људи који се бавимо тиме је јако смањена, то је оно што зовемо економијом стваралаштва“, казао је он.

Према представљеним истраживањима, технологија се намеће као потреба и решење за савремени свет, што су потврдили учцесници догађаја кроз презентовање како да се безбедно купује онлајн, оптимизује LinkedIn профил, уредују документи, праве сајтови и презентације.

Crnogorski premijer tražio namirnice iz Srbije i Bugarske

 

Преузмите андроид апликацију.