Почетна > Бизнис
Бизнис

CD није мртав – опет расте продаја

Иако стриминг у данашње време доноси огроман новац музичкој индустрији, CD још није мртав.
Фото: Unsplash/Chris Yates

Према подацима из званичног годишњег извештаја, приходи од продаје CD-ова су порасли за 21 проценат на 584 милиона долара у 2021. години.

То је прво повећање прихода од продаје CD-ова у САД-у још од 2014. године. Резултат је то поновног отварања музичких продавница и продаје CD-ова на концертима након што је пандемија коронавируса све зауставила 2020. године.

Као што је био случај у протеклих 15 година, продаја винила такође наставља да расте, а приход је порастао за невероватних 61 посто у 2021. години на милијарду долара. Ово је први пут да је продаја винила достигла ту границу још од 1986. године.

Укључујући друге формате, продаја „физичке“ музике је износила 1,66 милијарди долара у САД-у прошле године.

Једини музички формат који је доживео пад прихода прошле године је дигитално преузимање. Продаја је пала за 12 процената на 587 милиона долара, што је тек за три милиона више у односу на продају CD-ова у 2021. години.

Међутим, приходи од стриминга и даље расту, а укључујући платформе попут дигиталног радија, укупан приход је порастао за 23,8 одсто на 12,4 милијарде прошле године.

Плаћена претплата је донела 9,5 милијарди долара, што је повећање за 23 посто у односу на 2020. годину. Многе плаћене претплате су забележиле повећање до 11 посто на 84 милиона долара у просеку.

Бројке могу варирати током године јер претплатници могу да купе чланарину, али и да је откажу.

Стриминг је данас главни „moneymaker“ за музичку индустрију, те чини 83 процената укупног прихода.

Међутим, упркос томе, продаја физичких медија представља охрабрење за фанове тог формата, али и уверава уметнике да још увек могу зарадити продајом CD-ова.


Фереро наставља производњу у Русији

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке