Почетна > Бизнис
Бизнис

Ко ће имати користи од забране авио-саобраћаја ка Москви?

„Ер Србија” је једна од малобројних авио-компанија која из Европе саобраћа према Москви и добила је дозволе од Русије за додатне летове, то јест преузела је летове „Аерофлота”, зато што су Русији чланице Европске уније увеле санкције због војне акције у Украјини.
Фото: PrtSc/Air Serbia/YouTube

Тако ће ове седмице уместо осам имати 12 повратних летова. Чак четири ће бити са највећим авионом А330-200 (257 седишта), који иначе саобраћа ка Њујорку. Идуће седмице „Ер Србија” ће понудити 15 летова за Москву. Цене карата за ову и наредну недељу из Београда за Москву су од 27.000 до 63.000 динара.

За колико је повећан број путника на београдском аеродрому јуче нисмо добили одговор од Вансија, који управља аеродромом „Никола Тесла”.

Ален Шћурић, ваздухопловни аналитичар из Загреба, сматра да је Србија максимално искористила статус неутралне земље те ће додатно и озбиљно зарадити на летовима. Путници из Европе који не могу да лете директно за Москву сада лете „Ер Србијом”. Самим тим, према његовој оцени, компанија ће озбиљно повећати и број путника на летовима за Европу.

Петар Војиновић, уредник „Tango six” портала специјализованог за авио-саобраћај, наводи да се не може рећи да ће „Ер Србија” профитирати, као што се често чује у јавности последњих дана, јер компанија није могла ово да планира. Он подсећа да је утицај пандемије био разарајући на авио-индустрију, тако да се евентуални приход у овом тренутку не може тумачити као профит.

„Свакако ће Ер Србија имати повећан саобраћај ка Москви, али на глобалном нивоу то је занемарљиво у односу на главне алтернативе доступне руским грађанима. Пре свега три највеће блискоисточне авио-компаније „Туркиш ерлајнс”, „Катар ервејз” и „Емирејтс”, узеће 90 одсто руског тржишта. Гледано из угла „Ер Србије” она ће имати велики пораст броја путника из Русије зато што је годинама улагала у прављење своје мреже летова, тако да ће београдски аеродром бити транзитна станица за путнике на пример из Лондона и других европских дестинација до Москве. Наш национални авио-превозник глобално има мали проценат преузимања саобраћаја, али то је за Србију јако велико“ каже Војиновић.

Svetska banka će hitno odobriti 460 miliona evra za Ukrajinu

 

Преузмите андроид апликацију.