Све више земаља плаћа својим грађанима да на посао иду бициклом, нудећи им у замену повећани неопорезиви део плате.
То је пракса коју већ спроводе владе различитих земаља попут Холандије, Белгије, Велике Британије, Данске или Немачке.
У многим случајевима урбане руте којима се свакодневно превезе једна особа аутомобилом, лако би се могле прећи и бициклом, што се у градовима са неравним тереном решава бициклом на електрични погон.
Ова пракса, која је с пандемијом постала све популарнија, у неким земљама је награђена економским подстицајима.
Праксу да запосленима који на посао иду бициклом плаћају додатно, покренуло је 2014. године неколико европских влада са циљем смањења загађења ваздуха и потрошње горива, те побољшања здравља људи.
Већина програма које су успоставиле владе су у виду пореског подстицаја, тако што се запосленима исплаћује додатни износ на основну плату, у облику неопорезивог дела зараде.
Ти програми су били толико успешни да се временом проширују.
Белгија је повећала порески подстицај за путовање на посао на 0,25 евра по километру.
Тако би пут од 10 километара који се прелази до посла могао значити додатни приход од 1.200 евра годишње.
У награду није укључена и здравствена добробит која долази захваљујући свакодневној рекреацији у виду вожње бицикла.
Али Белгија није једина која нуди ову погодност.
Према Светском привредном форуму, Холандија нуди сличан програм, а Велика Британија иде и корак даље.
Британски бициклисти који на путу до посла користе своје бицикле добијају 0,23 евра по километру, а уз то постоји и програм подстицаја за изнајмљивање бицикла, као и могућност куповине и попуста на одећу и опрему за бициклизам.
У случају Луксембурга, порески подстицај је око 300 евра за куповину електричног бицикла за одлазак на посао.
Преузмите андроид апликацију.