Време пандемије утицало је на то да интересовање за учешће у групама „Buy Nothing“ (Не купуј ништа) буде све веће на друштвеним мрежама.
Милиони људи сада се придружују групама које помажу комшијама и суграђанима да набаве ствари које су им потребне без да за то плате и један цент.
Пројекат „Ништа не купуј“ гради економију засновану на давању добара и услуга унутар малих заједница. Потенцијални чланови поклоне дају без икаквих обавеза и очекивања награде или зараде.
Ове групе постоје на друштвеним мрежама и чланови се подстичу да понуде своје време и позајме ствари које ће некоме можда требати на само неколико сати, попут аутомобила, калупа за торте и слично.
Пошто проблеми у ланцу снабдевања отежавају људима да добију жељену робу на време, многи су пронашли решење у онлајн групама у којима чланови поклањају ствари бесплатно.
Групе „Buy Nothing“ све популарније
Такве групе су веома популарне последњих месеци, а једна од њих достигла је чак више од четири милиона чланова у августу прошле године.
Амерички медији преносе да никада није било лакше укључити се у тај пројекат и да ће ускоро бити „лансирана“ и апликација.
Са апликацијом за паметне телефоне, чланови неће морати да се пријаве локалном администратору да би се придружили групи, што је процес који може да потраје данима.
Чланови ових група се обавезују да неће бити куповине, продаје, трговине, трампе, препорука или прикупљања средстава од онога што поклоне.
Такође ове групе се не смеју користити као „депонија“ за ствари којих неко само жели да се реши.
Ову идеју покренуле су 2013. године две жене на острву Бејнбриџ у Вашингтону.
Зашто су важне овакве иницијативе?
У међувремену за све ове године идеја је покренула оснивање 6.700 Фејсбук група „Buy Nothing“ у 44 земље.
Циљ уздржавања од куповине је скретање пажње јавности на потрошачко друштво и то да профит не би требало да буде циљ сваке активности.
Иначе, Дан уздржавања од куповине (Buy Nothing Day) обележава се 27. новембра у многим земљама у свету.
Реализује се кроз 24 часовни мораторијум на куповину и низ јавних акција поклањања и размене старих ствари.
Колективно чишћење ормара које се дешавало док су људи били у карантину и социјално изоловани подстакло је покрет, као и економска неизвесност коју је изазвала пандемија, кажу стручњаци.
Ребека Рокефелер, суоснивач пројекта „Buy Nothing“, каже да је „економија поклона“ присутна одувек, и то с разлогом.
„Овако смо првобитно преживели као врста. Има смисла да је то нешто што сада поново откривамо вредност, јер смо на једној од оних преломних тачака у друштву где морамо много да размишљамо о томе како ћемо напредовати и ако будемо, сви ће успети“, наводи она.
Преузмите андроид апликацију.