Двотактни мотори су нестали из моторних возила, а разлог су високе емисије, пре свега, и узак „прозор“ у коме развијају снагу.
С друге стране, развијају велику снагу у смислу тежине и запремине и много су једноставнији од четворотактних мотора.
Занимљива вест је да је Мазда недавно патентирала двотактни мотор са компресором.
Дизајн је заснован на Маздиној Skyactiv-X технологији и обећава побољшану економичност горива.
Постојећи четворотактни мотор компаније користи напредни режим компресијског паљења за покретање мотора са мање горива и ваздуха ради побољшане ефикасности, док задржава традиционално паљење варницом за велико оптерећење и варнице велике снаге где компресијско паљење постаје нестабилно.
Овај двотактни дизајн имплементира исту идеју паљења.
Двотактни мотор има компресор на погон радилице који помаже при чишћењу – процесу у коме се изгорела смеша избацује и свежа мешавина ваздуха и горива улази у мотор.
Како дизајн двотактног мотора има издувне и усисне вентиле отворене барем делимично у исто време, компресор који гура свеж ваздух у мотор у великој мери помаже у овом процесу.
Променљиво време вентила се такође користи на мотору за контролу степена компресије.
Још није познато где би Мазда могла да примени овај мотор и какве би биле његове перформансе.
Veliko evropsko istraživanje: Koji automobili su najkvalitetniji, a koji su najčešće u servisima
Преузмите андроид апликацију.