Број медијских садржаја о младима у 2021. години двоструко је већи него годину раније, пре свега због детаљнијег извештавања о црној хроници, а потом и због теме о вакцинацији, показује истраживање Кровне организације младих Србије (КОМС), које указује и да се млади у негативном контексту приказују три пута више, док се о њима позитивно говори у сваком шестом тексту или прилогу.
Најчешћи актер у садржајима о младима јесте полиција, што је, како је показало истраживање, а које је данас представљено у Београду, још једна потврда да су млади медијима најзанимљивији онда када су починиоци или жртве кривичних дела.
Генерална секретарка КОМС-а Миљана Пејић рекла је да из годину у годину преовладавају вести о црној хроници и да се на једну вест о омладинском активизму доноси 13 садржаја о црној хроници.
О културним садржајима за младе извештава се веома ретко.
„То је нешто што ствара мало нереалнију слику у јавности од онога што јесте, будући да се преко традиционалних медија људи и даље информишу. И то је један од кључних закључака на којима желимо да радимо“, рекла је Пејић новинарима.
Како је рекла, пораст броја објава о младима проузроковала је тема о вакцинацији против ковида, односно зашто се млади не вакцинишу, а и даље су, каже, теме безбедности доминантне у односу на све друге.
Анализа извештавања омладинских портала о вакцинацији младих показала је одговаран, проативан приступ у већини медија, наводи се у истраживању, док су поједини, попут Вице и Мингл игнорисали ову тему.
Међутим, приметно је да о комплексним аспектима теме менталног здравља младих, често пишу појединци који су недовољно стручни, па су, показује истраживање, савети и закључци таквих текстова неретко нетачни.
Сарадња удружења младих и медија је кључна, сматра Пејић и истиче да ће се у наредном периоду мотивисати актери који утичу на јавно мнење да се на другачији начин баве младима.
„Пред нама је изборна кампања и биће нам важно на који начин се партије и политички програми баве младима. На недељном нивоу ћемо слати отворена писма јавности и на тај начин их мотивисати питањима“, указала је Пејић.
На скупу је речено да млади све мање прате традиционалне медије и наведен је податак да се више од 97 одсто младих информише путем телефона.
У том смислу, наглашава Пејић, мора се више водити рачуна шта се пласира у дигиталним медијима.
Истраживање „Млади у медијском огледалу“ спроводи се од 2017. године.
Преузмите андроид апликацију.