Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Како ће изгледати железничка станица након реконструкције? (ВИДЕО)

Главна железничка станица у Новом Саду изграђена је давне 1964. године и од тада није обнављана, нити реновирана, све до данас, када је у току њена прва реконструкција.

Овај објекат од своје изградње био је један од симбола Новог Сада, и због локације, али и тада модерног и веома препознатљивог изгледа.

Зграда која је некада била на новосадским разгледницама услед година неулагања и лошег одржавања потпуно је пропала, али сада ће први пут након изградње добити нови изглед.

Положај станице је веома повољан, како се налази у саобраћајном средишту града, на самом почетку Булевара ослобођења, који чини саобраћајну „кичму“ града у правцу север–југ, а у правцу исток–запад пружа се Булевар Јаше Томића, који преко Кисачке и Руменачке улице води до источних, северних и западних делова града.

Фото: CRDC (Render)
Радови који су започели крајем септембра прошле године полако се ближе крају, а реконструисани су станични перони, темељи перона и надстрешница, као и шахтови за кишну канализацију.

У унутрашњости станице реновиран ће бити Центар за даљинско управљање, канцеларије, и ресторан, чије просторије нису мењане више од пет деценија.

Фасада, столарија, подови, зидови, кров, ставке су које су обухваћене радовима на уређењу железничке станице.

Фото: CRDC (Render)
Прва фаза радова обухвата прва три станична колосека, као и 10. и 11. колосек, а њен завршетак усклађен је са пуштањем у саобраћај брзе пруге Београд – Нови Сад, која се планира за почетак марта.

У складу са потребама брзих пруга, адаптираће се просторије за нову сигналну и телекомуникациону опрему.

Радове изводи конзорцијум кинеских компанија „China Railway International“ и „China Communications Construction Company“.

воз
Фото: Танјуг/Милош Миливојевић
Брзи воз који на релацији Нови Сад-Београд најкасније ће кренути да саобраћа до 10. марта ове године.

До престонице би требало да стиже за, од 35 до 50 минута, а цена карте ће бити 1.000 динара у једном, а 1.600 у оба правца.

Деоница до Суботице по плану ће бити завршена пре краја 2024. године, а радови у Мађарској обављаће се упоредо, па ће од Новог Сада до Будимпеште моћи да се путује брзом пругом до пролећа 2025. године.

Фото: Градске инфо
Због пројекта пруге Београд – Стара Пазова – Нови Сад – Суботица – државна граница, потребно је било и реновирати подвожњак у Кисачкој улици.

Управо изнад подвожњака пролазиће шине за нове возове, а радови који су почели 3. октобра 2021. године, требало би да буду готови до марта ове године, када ће Кисачка улица поново бити отворена за саобраћај.

Надвожњак за пругу је добила и Темеринска улица, а он је завршен крајем фебруара прошле године. Стари је срушен, а нови, дуг преко 30 метара, садржи три колосека, од којих ће два бити коришћена за потребе брзе пруге.


Ево и како ће изгледати ентеријер и екстеријер Главне железничке станице у Новом Саду након реконструкције:
Фото: CRDC (Render)

Фото: CRDC (Render)

Фото: CRDC (Render)

Фото: CRDC (Render)

Фото: CRDC (Render)

Novosađani preko platforme TvojGrad odlučili, gradiće se osnovna škola (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.