Највећи индијски произвођач аутомобила „Марути Сузуки” забележио је пад нето добити у трећем кварталу од 48 одсто, већи него што се очекивало, пошто је глобална несташица чипова успорила производњу и јер су високе цене сировина нагризле марже.
„Производња је била ограничена услед глобалних проблема с несташицом електронских компоненти због чега није могло да буде произведено око 90 000 возила”, наводи се у данашњем саопштењу „Марутија” који је у већинском власништву јапанске компаније Сузуки моторс, преноси Ројтерс.
Према саопштењу „Марутија”, који у укупној индијској продаји аутомобила има удео од 50 посто, продаја је у трећем тромесечју пала на 430 668 возила са 495 897 аутомобила годину дана раније.
С друге стране, потражња за аутомобилима је била јака, што илуструје податак да је на крају трећег квартала „Марути” имао више од 240 000 наруџбина које тек треба да буду реализоване, преноси Танјуг.
Добит је износила 10,11 милијарди рупија (135,43 милиона долара) у тромесечју завршеном 31. децембра, у односу на 19,41 милијарди рупија годину дана раније (259,5 милиона долара).
Укупни пословни приходи су пали за један проценат на 232,46 милијарди рупија (3,1 милијарду долара).
Цене сировина и трошкови транспорта су скочили због поремећаја у ланцу снабдевања, што је утицало на пад профитних маржи многих компанија која настоје да се опораве од утицаја пандемије.
Произвођачи аутомобила широм света покушавају да пребаце део тих трошкова на купце како би ублажили ударац.
„Марути је прошле године повећао цене најмање четири пута, додаје Ројтерс.
Преузмите андроид апликацију.