Србија из дана у дан иде незаустављиво напред, рушећи брзинске рекорде приликом тестирања брзе пруге Београд – Нови Сад.
Једна од незаобилазних станица на новосаграђеној прузи биће и Сресмки Карловци, град од великог културно-историјског значаја.
И док се тестирају брзе пруге, увелико се гради и пратећа структура, као што су Железничке станице.
О новом изгледу Железничке станице у Новом Саду писали смо пре десетак дана, а данас Вам представљамо будући изглед Железничке станице у Сремским Карловцима.
Цео посао око реализације пројекта нове железничке станице Сремски Карловци изводи руска компанија „РЖД интернешнл“. Ова фирма гради целу деоници пруге за велике брзине Стара Пазова – Нови Сад.
Предвиђено је да се поред нове зграде станице изгради и потходник који из центра Сремских Карловаца води до Дунава. Биће изграђен и надвожњак на излазу из Сремских Карловаца, према Новом Саду.
Рушење старе, досадашње железничке станице у Сремским Карловцима није предвиђено.
Нова железничка станица биће приземна зграда и заузимаће површину од 284 м2.
У њој ће се осим делова намењених за рад саме станице, као што су просторије за шефа и отправника станице, техничких и помоћник просторија, налазити и хол, чекаоница, благајна, као и тоалети, од којих ће један бити намењен искључиво за особе са инвалидитетом.
Савремен изглед станице употпуниће и ветробрани на самом станичном платоу, као и на перону.
За путнике ће бити постављене и клупе на перону, изнад којих ће бити постављена надстрешница, како би им чекање било што угодније.
Радови на станичној згради започети су прошле године у фебруару ископавањем темеља.
Током априла 2021. године извођени су радови на самој бетонској плочи.
Рађена монтажа оплате и арматуре плоче, хидроизолација пода плоче и градња зидова.
Поред тога започети су и радови на постављању сигнално – сигурносних и телекомуникационих уређаја у непосредној близини станичне зграде.
Када нова станица у Сремским Карловцима буде изгађена, на њој ће се налазити два перона са четири колосека, до којих ће путници стизати кроз потходник.
Пешачки потходник треба да омогући путницима прелаз на први и други перон, а имаће по два излазна степеништа ка перону 1 и перону 2.
Потходник ће бити широк четири, а дуг 37 метара са приступним степеништима.
Како би се путници пријатно осећали док одлазе на путовање или се враћали са њега у потходнику је планирано најсавременије осветљење.
Посебна пажња у потходнику је посвећена особама са инвалидитетом, јер ће бити постављене платформе за приступ на степеништа која воде на оба перона.
Тако ће им бити омогућено кретање кроз потходник, као и пешачка трака за слабовиде.
На улазу у потходник са обе стране биће постављено сигурносно стакло на степеништима, а изнад њих налазиће се лучна надстрешница од пластифицираног лима.
Градњом пруге за велике брзине целом трасом од Београда до државне границе са Мађарском биће укинути сви пружни прелази.
Пешачки и друмски саобраћај одвијаће се преко надвожњака или кроз подвожњаке.
Тако ће и у Сремским Карловцима пешацима и бициклистима бити омогућен пролаз испод пруге захваљујући потходнику, који се налази у близини садашњег семафора на путу Београд – Нови Сад.
Пешачко-бициклистички потходник у Сремским Карловцима налази се на око 570 метара пре станице Сремски Карловци.
У потходник намењен пешацима и бициклистима ће се улазити из центра Сремских Карловаца преко Трга патријарха Бранковића, те ће тако моћи да прошетају до обале Дунава и тамошњег хотела и ресторана.
Погледајте и како се тестирају возови и обарају рекорди на српским брзим пригама (видео са YT налога Инфраструктуре железница Србије).
Преузмите андроид апликацију.