Почетна > Бизнис
Бизнис

Колико је тешка српска индустрија видео игара

У светлу вести да је Microsoft преузео један од највећих и најпознатијих студија за израду видео игара Activision Blizzard и то за фантастичних 68,7 милијарди долар, многима је сада и више него јасно о коликој снази и потенцијалу индустрије је реч.
Фото: Unsplash/Branden Skeli

И индустрија видео игара у Србији интензивно бележи раст и то сличан глобалним трендовима. Има годишњу стопу раста од око 20 посто. У 2020 години остварила је око 120 милиона евра прихода, са више од 2000 запослених кадрова (готово 30 одсто жена) у више од 120 компанија.

Београд је и даље неприкосновен када је реч о броју гејминг компанија из ове индустрије, али све већи примат добија и Нови Сад.

Из године у годину повећава се и број запослених. У 2018. години на развоју видео игара у Србији радио је 1.281 запослени, међу којима је и 56 странаца. То је 200 људи више него годину дана раније, а у година касније број запослених је интензивно растао – око 2.000 је достигао већ у 2020.

Студији углавном раде у малим тимовима, до 5 људи (47 одсто), а затим од 6 до 10 људи (30 процената). Свој рад најчешће наплаћују кроз премиум моделе монетизације (42 одсто), мада 26 одсто користи и модел бесплатних игара. За већину компанија је главни извор финансирања директна продаја (57 одсто), а затим самофинансирање (15 одсто).

Главна тржишта су САД, Немачка, Велика Британија, Француска и Кина.

Последњи велики догађај гледали смо недавно када је најуспешнију српску гејминг компанију Nordeus, купила америчка гејминг холдинг компанија Take-Two Interactive.

Stvara se najveća kompanija za zabavu na svetu

 

Преузмите андроид апликацију.