Некада је основа саобраћаја у Србији била железница. Сада, то више није случај. Постати љубитељ возова, заправо, није тешко. Потребно је да само једном приликом седнете у исти, али разуме се, крај прозора.
Један од најбољих начина упознавања јединствених предела сопствене земље јесте кроз прозор воза који је у покрету.
Тек тада постанемо свесни свих природних лепота које нам у свакодневном животу, некако, промакну.
Додуше, можда на железничкој рути од Новог Сада до престонице не постоји ни један јединствени предео који обилује нестварном природом, али свакако, чињеница да ћете избећи сву ону београдску буку и гужву, звук сирене и псовке у саобраћају, довољна је мотивација да се одлучите баш за ову врсту превоза.
Сећате се оних лепих времена када је возна карта коштала тек толико да не можете рећи да сте бесплатно стигли на море?
Старим Новосађанима је тада, управо воз, био омиљено превозно средство за које су се најрадије одлучивали, како због финансијских мотива, тако и због избегавања оргомне гужве на путу која је често умела да их демотивише.
А онда, сели смо и укрцали се на воз за будућност, спремни да претрпимо неке од недостатака не бисмо ли сутра, могли да сведочимо новој ери новосадске железнице.
Тако је Нови Сад пре неколико година остао без железничког саобраћаја, а Железничка станица изгубила је све оне путничке намере, те поносно остала да чека будућност у којој ће опет сведочити најемотивнијим састанцима и растанцима.
Време је пролазило…
Људи су наставили са својим животима и усредсређени на зграде које, напросто, све чешће ничу и урбанизацију која се све више прожимала кроз град нису ни приметили да нам се ускоро приближава период када ће се у Нови Сад, заједно са железничким саобраћајем, вратити дашак младости, романтике и најлепших успомена.
Ближи нам се март. Март који ће отворити нова поглавља у нашим животима.
Март који ће свима дати до знања колико наш град држи до екологије, те колико се труди да изменом устаљених образаца саобраћаја сачува зеленило и квалитет ваздуха који дишемо.
Иако смо ми, навикли на оне старе возове са купеима, у којима увек пронађемо некога са киме бисмо проћаскали о смислу живота и тако тим пролазним стварима, овај пројекат представља праву револуцију у српској железници, јер нам стижу чак три брза воза са импресивним ентеријером.
Возови који ће превозити путнике од Новог Сада, до Београда, а касније и до Суботице и Будимпеште, елегантни су и софистицирани, али поред свог раскоша који нуде највише их осликава удобност.
До одредишта на које смо се намерили, стизаће се знатно брже, а ова железница ће бити основа будућности, барем када причамо о живљењу и раду на релацији нашег града и престонице.
У току је и реконструкција пруге од Суботице до Сегедина, која значајно утиче за пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште. На овај начин возови нас најпрецизнијом рутом спајају са Европском унијом.
Пруга Нови Сад-Београд, тренутно је пуштена у тестирање, јер ће путнички саобраћај почети са радом за нешто мање од два месеца.
Дакле, уколико сте добили неку пословну понуду у Београду, обавезно је прихватите јер ћете за посао морати да устајете у исто време као док сте радили, рецимо, на Лиману, или Детелинари.
Једноставно, ако смо кренули у корак са светом, морамо га пратити у свему.
Најлепше успомене из возова евоцирамо када помислимо на све оне одласке на црногорско приморје у младости и, тек што смо се помирили са чињеницом да наша деца, можда, никада неће моћи да стварају таква сећања, овај револуциони пројекат вратио нам је наду.
Наду да ће наша деца поново почети више да се друже, путују и проводе младост истражујући своје границе и учећи о свету око себе на најздравији начин, далеко од прекомерне употребе мобилних телефона и технологије.
Дакле, стигао нам је воз за будућност! Да ли се радујемо? Хоћемо ли се укрцати?
Преузмите андроид апликацију.