Ербас је испоручио свој 251-и примерак, а тиме и последњи авиона типа А380. Тај највећи путнички авион на свету је економски био врећа без дна, али се пројекат ипак на неки начин исплатио.
Шеф „Емирејтса”, сер Тим Кларк, ових дана намеравао је да наврати у Хамбург, како би на лицу места присуствовао историјском догађају, испоруци последњег Ербаса А380 број 251.
Његова компанија је муштерија Ербаса, а задњи изграђени примерак А380 постаје део флоте тог глобалног играча.
Компанија са седиштем у Дубаију купила је 123 авиона тог типа и да ње није било, комплетан програм производње А380 био би угашен још пре неколико година, слажу се познаваоци тржишта, пише Дојче веле.
Ербас је крај производње најавио још 2019. Тада је речено да ће крајем 2021. окончати производни процес. Сер Кларку, 72-годишњаку и легенди авио-индустрије, није лако с његовом омиљеном играчком. Нико није веровао у успех А380 као он. И управо је он већ у раној фази схватио да је највећи путнички авион на планети, у којем „Емирејтс“ превози и до 615 путника, као скројен по мери за ту компанију која преко Дубаија повезује читав свет.
„Рекао сам шефу Ербаса Гијому Форију: за нас је А380 пун живота. И није ово сахрана, већ само последњи примерак тог сјајног авиона“, рекао је сер Тим.
Развој и производња А380 коштали су, према неким проценама, око 30 милијарди евра. То је пре свега био новац пореских обвезника у Европи.
Главни проблем је било вишегодишње отезање око развоја и склапања А380. Болно искуство била је и чињеница да Ербасове фабрике у Немачкој и Француској нису опремљене компатибилним рачунарским системима. Када се А380 коначно 2008. појавио на тржишту, био је то веома лош тренутак. Светом је тада харала пандемија САРС-а, а због глобалне финансијске кризе потражња за великим авионима дословно је колабирала.
На крају се прогноза Боинга показала као тачна, тржиште је вапило за мањим, рентабилнијим авионима.
Преузмите андроид апликацију.