Почетна > Бизнис
Бизнис

И у 2022. биће произведено милион возила мање

Ауто-индустрија све дубље тоне. Компаније све чешће прекидају производњу, власници поједине фабрике и затварају, и даље влада несташица чипова.
Фото: Unsplash/Lenny Kuhne
Укупан овогодишњи губитак индустрије се процењује на 210 милијарди долара.

Према проценама AliksPartnersa, на глобалном нивоу до краја године биће произведено 7,7 милиона возила мање, што је скоро дупло више од процена у мају када су рекли да ће свету ове године фалити око 3,9 милиона четвороточкаша.

На кинеском, иначе највећем светском тржишту аутомобила, у трећем кварталу 2021. забележен је пад продаје од чак 26 процената.

Ових дана стижу и нове лоше вести. Након што су компаније попут Џенерал Моторса и Тојоте масовно почеле да пријављују како пате од несташице полупроводника, огласио се и Фолксваген.

Како јавља немачки Manager Magazine, у Фолксвагену не виде реалан сценарио у ком ће се наредне године ствари поправити на овом плану.

Шта више, очекују да 2022. произведу око осам милиона аутомобила, што ће бити милион мање него ове године.

У предпандемијској 2019. години, на светском тржишту је продато око 80 милиона нових возила. У 2020, продаја је пала за више од 14 одсто. Према прогнозама немачког CAR-а, у 2021. може се очекивати лагани раст продаје на 70,5 милиона, а у 2022. чак и мали скок, на 75,2 милиона.

У новембру 2021. регистрације нових аутомобила у Европској унији пале су пети узастопни месец ове године (-20,5 одсто), на укупно 713.346 проданих јединица.

У смислу волумена, овај резултат означио је најнижи укупан број забележен од 1993.

Двоцифрен пад забележен је на многим тржиштима ЕУ, укључујући три од четири главна: Немачку (-31,7 одсто), Италију (-24,6 одсто) и Шпанију (-12,3 одсто). Француска је забележила скромнији пад од -3,20 одсто прошли месец. Бугарска, Ирска и Словенија била су једина тржишта ЕУ која су забележила раст, преноси Banakr.me.

Производња на нивоу из 1956.

Колико је проблем драстичан, сведочи и податак Удружења произвођача и трговаца моторним возилима из Велике Британије, који показује да је производња пала на ниво из 1956. године.

У јулу ове године они су успели да произведу само нешто више од 53.000 возила, што је мање за 37 одсто и од пандемијске 2020. године.

Поред несташица, гашења фабрика и мањак радне снаге су допринели овако лошим резултатима, стоји у саопштењу Удружења.

„Свеобухватни опоравак вероватно ће се догодити тек у 2023. години“, оцењује стручњак за ауто-индустрију Фердинанд Дуденхефер из немачког Центра за аутомобилска истраживања (CAR) у једној актуелној студији.

Тек за две године се, каже, може очекивати да ће се снабдевање тржишта стабилизовати.

Akcije vodećeg proizvođača rukavica strmoglavo padaju

 

Преузмите андроид апликацију.