Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Склоност пожарима: Који аутомобили су им подложнији – електрични, бензински или хибридни

Да ли се може рећи да је пожар ризик са којим се треба помирити уколико поседујете електрични аутомобил?
Фото: Unsplash/Michael Marais

Повремено стижу вести о произвођачима који повлаче електрификоване моделе због опасности од пожара у батеријама.

Можда најозлоглашенији је случај Chevrolet Bolta EV, који јe General Motors коштао стотине милиона долара, али није једини: Ford Kuga plug-in хибрид, Hyundai Kona или BMW plug-in хибриди морали су такође бити опозвани због опасности од пожара.

Фото: Unsplash/Vlad b tdp
Да ли се може рећи да је пожар ризик са којим се треба помирити уколико поседујете електрични аутомобил?

Вероватноћа је мала, али постоји.

Међутим, постоје подаци који показују да је ризик од пожара у електричном аутомобилу много мањи него у возилима са бензинским мотором, према студији која је прикупила податке од америчког Националног одбора за безбедност саобраћаја.

Према подацима прикупљеним у студији, у Сједињеним Државама су 2020. године пријављена 52 пожара на електричним аутомобилима, што је 25 пожара на сваких 100.000 продатих електричних аутомобила.

Фото: Unsplash/Hush Naidoo Jade photography

Међутим, било је 199.533 пожара на бензинским аутомобилима, што је еквивалентно 1.530 пожара на сваких 100.000 продатих аутомобила.

У студији се наводи да су пожари у електричним возилима знатно ређи него у бензинцима: према подацима које је прикупио AutoInsuranceEZ, вероватноћа да ће се бензински аутомобил запалити је десет пута већа него да ће се пожар десити на електричном возилу.

Број је сличан оном који је пре неког времена објавио Тесла, уверавајући да су 11 пута веће шансе да ће се пожар догодити у аутомобилу на бензин него у електричном.

Фото: Unsplash/Alessio Lin

Међутим, највероватније је да ће од пожара страдати хибридни аутомобили. У аутомобилима ове врсте забележен је 16.051 пожар, што је еквивалентно 3.474 пожара на сваких 100.000 продатих хибридних аутомобила у САД.

Удео је знатно већи него у случају бензинских и електричних модела, што је са друге стране логично, узимајући у обзир да хибриди имају два главна запаљива елемента: гориво и батерије.

Оно што је сигурно је да је пожар у електричном аутомобилу најчешће много теже угасити због саме хемије батерија, екстремно високе температуре и могућности накнадног пожара, што све захтева посебну интервенцију ватрогасаца.

Šta se dešava sa pritiskom u gumama zimi?

Преузмите андроид апликацију.