Почетна > Спорт > Аутомото
Аутомото

Педро Акоста – Следећи Марк Маркез?

Момак који има само 16 година у прве четири трке направио је пометњу у светском шампионату у мотоциклизму, а након девет рунди убедљиво је први фаворит за титулу. Ко је Педро Акоста и зашто га називају следећим Марком Маркезом?
Фото: Танјуг/AP/Jens Buttner

Акоста је рођен 25. маја 2004. године у шпанском градићу Махарон. На само пола сата вожње од његовог родног места налази се Картахена, град од скоро пола милиона становника, који поседује тркачку стазу под истим именом. Ту је Шпанац почео да се бави спортом у чију се историју недавно уписао.

Прво озбиљно такмичење за њега био је Мото3 Јуниорски светски шампионат. Показатељи да се раде о вансеријском таленту нису одмах били ту, Акоста је шампионат окончао на 33. позицији. Ипак, то није значило да не поседује квалитет, напротив, у питању је 2018, а Педро је имао само 14 година.

Ред Бул је опасан играч у свим спортовима на точковима, па и онима без њих. Одмах следеће сезоне уграбили су прилику да потпишу шпанског талентованог возача, а он је одлучио да покаже шта зна. Такмичио се у Ред Буловом Купу новајлија 2019. године и завршио као други.

Следећа година већини није донела много тога доброг, али јесте Педру. У 2020. одлучио се за два шампионата. ФИМ ЦЕВ Репсол Мото3 Јуниорски шампионат био је први на реду. У њему се након одвезених свих 11 трка нашао на трећем месту.

Ред Булов Куп новајлија, међутим, освојио је веома лако. У првих шест трка остварио је шест победа, а на крају сезоне имао је предност од чак 64 поена. Људима у Ред Булу је ово био јасан знак да је време да овог шеснаестогодишњака убаце у Мото3 класу светског шампионата у мотоциклизму.

Ту Акоста започиње своје писање историје. Упарен са искусним Хауме Масијом, коме је ово четврта сезона у шампионату, број 37 није чекао да покаже зубе. Прва трка – друго место. Одличан резултат, али неки Ред Булови возачи, као што је Чан Ончу, чак су побеђивали у својој првој трци.

У квалификацијама за другу зарадио је казну која је значила старт из пит-лејна. Једино што је горе од зачеља је старт из „бокса“, јер морате да сачекате да сви такмичари прођу прву кривину да бисте могли да кренете. Шта је Акоста урадио?

Победио је. Акоста је надокнађивао разлику читаву трку, а на уласку у последњи круг нашао се у борби за победу, и тријумфовао. Постао је први возач који је успео да победи стартујући из пит-лејна. Сада су већ све очи биле упрте у њега.

На следећој трци одржаној у Португалу такође је победио. Онда је на ред дошао и Херез у родној Шпанији – поново победа. Четири трке, три победе и једно друго место. Чак 95 бодова од могућих 100, уз наравно прво место у генералном пласману Мото3 категорије. Коме је то успело пре њега? Никоме, никада.

Акоста је први возач који је у своје прве четири трке успео да се попне на подијум сва четири пута.

Уследиле су трке у Француској, Италији и Шпанији где је забележио „слабије“ резултате, два осма и једно седмо место.

Следећа дестинација на календару био је Саксенринг у Немачкој, место на ком Марк Маркез слави већ 11 година без престанка, а прву победу на том месту остварио је управо у категорији до 125 кубика. Исто је учинио Акоста, забележивши укупно пето злато у сезони.

На најскоријој трци, воженој на стази у Асену, шпански талентовани возач био је четврти.

У првих девет трка, пет победа, сваки пут у првих 10, што значи – сваки пут међу освајачима поена. Континуитет. То значи и загаранотвано место број један у генералном пласману, са чак 48 бодова предности у односу на најближег ривала.

Фото: Танјуг/AP/Jens Buttner

Оно што је специфично за Шпанца јесте његов стил вожње. Многи кажу да је начин на који он вози стара школа, али то не значи нужно да мора да буде брз. Оно што упада у очи, бар за сада, је смиреност и сјајно доношење одлука које има за своје године. Без грешака, без падова, без неодмерених покушаја претицања или прекасног кочења. Акоста је за једног новајлију прилично прецизан, смирен, али и брз. Нешто што неким момцима дође након две или чак три сезоне, осим ако нисте Валентино Роси или Марк Маркез. То нас доводи до питања, да ли је он следећи на реду да покори читав свет мотоциклизма као што су учинила поменута двојица?

Наравно, још увек је рано судити о томе али Педро Акоста делује спремно да одговори на сва питања која је својим наступима и поставио.

Као проблем намеће се његова ситна грађа, нешто са чим се мучио Дани Педроса. За Мото ГП мотоцикл потребно је имати масу за пребацивање тежишта, а Педро има само 62 килограма и висину од тек 160 центиметара. Одговор на то може се наћи у чињеници да он још увек може да расте, а и томе да је Педросу од титуле Мото ГП шампионата делио само недостатак среће уз бројне повреде, а не проблем са грађом.

Фото: Танјуг/AP/Jens Buttner

Ова нагла пажња и слава такође може да буде кобна. Горе поменути најмлађи победник икада, Чан Ончу, то је учинио са непуних 15 година у сезони 2018. У актуелној сезони Ончу се још увек такмичи у Мото 3, сада против Акосте, и још увек није доживео другу победу, па ни подијум.

Оно што је сигурно, јесте да ће његови досадашњи рекорди дуго да стоје. Педро Акоста је учинио Мото 3 још узбудљивијим, а многима дао разлог да испрате и трку најслабије категорије у светском шампионату, само да виде да ли ће Акоста поново победити. Уосталом, уколико икада постане велики шампион, као Роси или Маркез, биће вам криво што нисте раније чули за њега.

Аутор: Лазар Савић