Компанија „Nike“ је ове године избацила на тржиште нове „хендс-фри“ патике, специјално дизајниране за особе са инвалидитетом али које су такође погодне и за осталу популацију.
-
У свету има око 1.2 милијарде особа са неком врстом инвалидитета
-
Производња гардеробе и обуће које су прилагођене за особе са инвалидитетом данас су у великом порасту
-
Томи Хилфигер је међу првим великим брендовима почео да производи гардеробу инкулзивног типа
-
Најк је у фебруару ове године избацио на тржиште патике „FlyEase“ које немају петрле и које се могу обути без коришћења руку
Људи који живе са различитим здравственим потешкоћама и специфичним стањима, од аутизма до диспраксије, церебралне парализе до хемиплегије и многих других, иако у одређеној мери могу функционисати самостално, врло често имају потешкоће у везивању пертли и тада је неопходно присуство и помоћ другог лица.
„Идеја Најк компаније за дизајном патика које немају пертле а које се обувају без коришћења руку, инспирисана је писмом америчког тинејџера Метју Валцера, који се обратио Најк центру за подршку“, преноси Светски економски форум.
„Мој сан је да се упишем на колеџ по свом избору, a да не размишљам додатно о томе да ми је свакодневно неко потребан да би ми везао пертле. Цео свој живот носим кошаркашке Најк патике. Једино тај модел могу да носим због тога што ми је тада фиксиран зкочни зглоб и омогућује ми да ходам. Са 16 година, ја сам поптуно способан да се самостално обучем али су ми неопходни родитељи да ми вежу петрле на патикама. Као тинејџер који настоји да се потпуно осамостали, овај проблем ме екстремно фрустира и најчешће због тога осетим сопствену срамоту“, написао је млади Валцер у свом писму.
Метју је касније контактиран од стране компаније Најк и заједно са дизајнерима је учествовао у креирању нове врсте патика које ће олакшати свакодневницу свим особама са сличним проблемима.
Иако су поменуте патике иницијално дизајниране са горенаведеним циљем, купци су неретко и труднице, гојазне особе, особе које имају проблеме са болом у леђима али и остала популација којој се допада дизајн и лака употреба.
Најк није једина светски позната модна марка која дизајнира гардеробу и обућу овог типа.
Још током седамдесетих година Леви Штраус избацио је на тржиште џинс који је дизајниран по сличној идеји, направљен од растегљивог тексаса за цибзаром по целој дужини спољне стране ногавице. Ове фармерице се откопчавају и са горње и са доње стране и изузетно је лак приступ џеповима.
Томи Хилфигер је такође направио адаптивни дизајн „Tommy adaptive brand“ који у понуди има низ специфичних производа, од јакни прилагођених за колица, магнетних дугмади, гардеробе направљене од посебних материјала и сл.
Поједини медији су крајем марта ове године критиковали Најк компанију да користе проблеме које имају људи са инвалидитетом у промоцији својих производа са главним циљем да придобију још већу пажњу на тржишту а све искључиво зарад профита.
Иако се сви слажемо да је одлично то што се на тржишту појављује све више производа инклузивног дизајна, остаје питање да ли гигантске компаније избацују на тржиште овакве врсте производа из емпатије и друштвене одговорности, материјалне користи или од свега по мало? Остаје нам да сами проценимо.
Још вести из категорије Бизнис погледајте на овом линку
Преузмите андроид апликацију.