Кинески конкурент путничким авионима Ербас и Боинг, ускотрупни Ц919 произвођача комерцијалних авиона Кине (COMAC), направио је своје прво путовање ван кинеске територије, прелетевши у недељу изнад сајма у Сингапуру.
Кина је уложила велика средства у покушаје да разбије доминацију два западна произвођача авиона на глобалном путничком тржишту и ове године је наговестила напоре да Ц919 и COMAC буду присутнији на домаћем и међународном тржишту.
Овај модел авиона је сертификован само у Кини, а први од четири произведена Ц919 почео је да лети прошле године под Цхина Еастерн Аирлинес-ом.
Док се Ербас и Боинг боре да повец́ају производњу и задовоље потражњу за новим авионима, а Боеинг се такође бори са низом криза, авио-индустрија гледа како се COMAC позиционира као одржива алтернатива.
COMAC ће уложити десетине милијарди јуана у наредних 3-5 година у проширење производних капацитета за Ц919, пренели су кинески медији у најави COMAC-а у јануару.
Кинеска управа за цивилно ваздухопловство саопштила је прошлог месеца да ће наставити са процесом сертификације Агенције за безбедност у ваздухопловству Европске уније (ЕАСА) за авион Ц919 ове године. Овај процес је почео 2018.
Ц919 је један од два комерцијална авиона који су одлетели са обала Сингапура на недељном приказивању највец́ег азијског аеромитинга. Други је из Ербаса, а Боеинг ове године не представља комерцијални авион.
COMAC има два путничка производа: регионални млазни авион АРЈ21 и већи двомоторни ускотрупни авион Ц919 са 158-192 седишта, који се такмичи са познатим моделима Ербас А320нео и Боеинг 737 МАКС 8.
Ц919 је обавио свој први лет изван континенталне Кине у децембру, летећи за Хонг Конг.
Модел АРЈ21 користи индонежанска ТрансНуса Аир.
„Видимо растући тренд где купци укључују опцију Ц919 у разматрање своје флоте, рекао је Адам Каубурн из Алтон Авиатион Цонсултанцy.
Авијациона консултантска кућа ИБА предвиђа да би седам до десет Ц919 могло бити испоручено 2024. године.
„С обзиром на то да су ускотрупни авиони Ербаса и Боинга А320нео и 737 МАКС распродати скоро деценију унапред, Ц919 има снажну прилику да освоји тржишни удео, посебно на домац́ем тржишту, рекао је Мајк Јоманс из консултантске куће за ваздухопловство ИБА.
„Непосредни изазови за COMAC односе се на производњу како би се задовољила локална потражња и сертификација за продор на међународна тржишта“, додао је Иеоманс.
Преузмите андроид апликацију.