Живимо у времену у којем су писање руком, папир и оловка скоро избачени из употребе, нарочито ако више не идете у школу. У неким земљама су отворене полемике да ли у основним школама децу уопште треба подучавати писању.
Поредећи данашње и ставове стручњака од пре неколико година, дошло се до закључка да се њихови ставови нису променили. Уз то, експерименти и научна истраживања говоре да никако не треба протерати оловке из дечјих и живота одраслих.
Проф. др Ранко Раичевић, председник Друштва неуролога Србије и начелник неурологије на ВМА говори годинама да писање „не подстиче само моторику и покрет, него ствара повезаност између онога шта и како пишемо“.
Сматра да ни једну активност, па ни писање, не треба ограничавати само на један образац, већ треба да користима све које су нам на располагању.
„Рукопис је и огледало нашег унутрашњег живота, а има и форензички значај“, рекао је проф. др Ранко Раичевић.
И пре неколико година и данас, проф. др Милош Бајчетић са Медицинског факултета у Београду указује да је итекако могуће говорити о утицају писања на памћење.
Подсећа на један од важних експеримената у којем су студенти на једном предавању били подељени у две групе, при чему је једној сугерисано да „хвата“ белешке уз помоћ лаптопа, а другој уз помоћ оловке и свеске.
„После извесног времена су их тестирали и група која је писала оловком је показала боље резултате, јер кад куцамо можемо много више да запишемо, али кад пишемо оловком – принуђени смо да боље и више слушамо, да раздвојимо битне од небитних информација“, каже за Радио 202 проф. др Бајчетић.
Кад говоримо о писању, неминовно се намеће и питање фокусиране пажње.
Весна Гајић, историчарка уметности проучавала је низ истраживања с почетка новог миленијума о овој теми. Она је за Радио 202 нагласила да се још тада показало да је наш интервал фокусиране пажње само 12 секунди.
„Већ после осам година година, то се свело на свега осам секунди, а научници тврде да се интервал фокусиране пажње скраћује и због претежне употребе дигиталних технологија“, истакла је Весна Гајић.
„Zabavljanje“ male dece telefonom može ostaviti ozbiljne posledice
Преузмите андроид апликацију.