Почетна > Бизнис
Бизнис

Ове године продато 17 одсто мање половних аутомобила

У првом тромесечју ове године продато је око 17 одсто мање половних аутомобила него у истом периоду 2021, а три одсто мање него претпандемијске 2019. године, изјавила је Романа Таков из портала Половни аутомобили.
Фото: Pixabay/Pexels

Према првим анализама података са тог портала за ову годину, цене су у првом кварталу биле више за око 20 процената у односу на први квартал поретходне године.

„Прошле године је започео процес опоравка тржишта половних аутомобила од пандемије. Још увек је тешко рећи шта све утиче на тржиште. Утицај пандемије је и даље видљив, а види се у мањој понуди, смањеној производњи нових аутомобила, што аутоматски утиче на раст цена“, рекла је Таков Тањугу.

Према нашим очекивањима, сукоб у Украјини ће имати сличне последице, а то значи раст цена нових и половних аутомобила због тешкоћа у набавци делова и смањене производње, као и понуде.

Таков је додала да још увек нема прецизне податаке о броју увезених половњака.

Како каже, може се очекивати раст увоза, јер је Украјина, као један од највећих увозника половних аутомобила из Европе, због ратних дејстава искључена с тржишта.

„Постоје очекивања да ће искључивање Украјине из набавке отворити више простора за наше тржиште, што значи већу понуду и пад цена. По нашем мишљењу, тај сценарио је мало вероватан или може донети само краткорочне ефекте од неколико месеци, због смањења броја новопроизведених аутомобила. Пре се може очекивати раст цена половних аутомобила“, оценила је Таков.

Она је изнела податке Половних аутомобила с краја прошле године, према којима су цене половних аутомобила порасле за 16 одсто у односу на 2020. годину.

„Још анализирамо податке са нашег сајта за ову годину, али према првим анализама цене су у првом кварталу ове године више за око 20 процената у односу на први квартал поретходне“, навела је Таков.

Додала је да су крајем 2021. најтраженија била возила с ценом од 3.000 евра до 5.000 евра, затим она која су коштала од 2.000 до 3.000 евра и на трећем месту по тражености су били аутомобили са ценом од 5.000 до 7.000 евра.

Таков је открила да чињеница да је дизел гориво значајно скупљи од бензина и ТНГ-а није утицало на поромену оријентације возача.

„Не видимо још увек ефекте актуелне ситуација на тражњу. Још увек наши возачи преферирају дизел моторе, који чине 65 одсто продатих половних аутомобила из увоза. Тридесетак одсто су бензинци, док они са електричним и хибридним погоном чине мање од један одсто продатих возила“, рекла је Таков за Тањуг.

Аутомобили са уређајем за ТНГ, додаје, чине око три процента продатих возила.

Gevesler: Za pet godina bez ruskog gasa

Преузмите андроид апликацију.