Кинези троше све више новца на луксузну робу у домовини, јер због ограничења повезаних са пандемијом не могу да путују у иностранство, објавила је консултантска кућа Bain & Company у свом годишњем извештају о сектору луксуза.
Продаја луксузне робе за личну употребу у континенталној Кини порасла је за 36 посто на 471 милијарду јуана (73,59 милијарди долара) у 2021. у односу на претходну годину, према проценама Бејна.
То је више него двоструко изнад 234 милијарде јуана (36,96 милијарди долара) потрошених на луксузну робу у 2019. години, пре пандемије, преноси CNBC.
Раст продаје луксузне робе је супротан тренду укупног пада кинеске малопродаје од почетка пандемије 2020. Ови подаци такође рефлектују раст кинеског домаћег тржишта као дестинације за међународне брендове.
Удео континенталне Кине на глобалном тржишту луксуза порастао је на око 21 посто у 2021, са отприлике 20 процената у 2020. години, према рачуници Бејна.
„Предвиђамо да ће се овај тренд наставити и да ће Кина бити на путу да постане највеће светско тржиште луксузне робе до 2025, без обзира на будућа путовања у иностранство“, наводи се у извештају и додаје да је Кина и даље најбоља потрошачка прича на свету, јер њена средња класа расте.
„Просечан пораст расположивог дохотка у Кини још увек је већи од инфлације“, напомиње Бејн.
Продаја брендиране кожне галантерије порасла је за око 60 одсто и била је најбрже растућа категорија, праћена растом од око 40 одсто у сектору моде.
Главни покретач раста кинеског тржишта луксуза је била експанзија бесцаринских продавница у Хајнану, острвској провинцији у јужној Кини, у којој је продаја луксузне робе скочила за 85 процената у 2021. на годишњем нивоу, достижући 60 милијарди јуана (око 9,5 милијарди долара), након узлета од 122 одсто годишње у 2020, констатује Бејн.
Број бесцаринских продавница у тој провинцији чинио је лани 13 посто укупног тржишта луксузне робе у континенталној Кини, у односу на 9,0 процената у 2020.
Глобална потрошња становништва на луксузну робу достигла је прошле године 320,6 милијарди долара, опорављајући се од пада у 2020. и премашила је нивое продаје луксузних производа из претпандемијске 2019. године, када је износила 318,4 милијарде долара, према проценама Бејна.
Преузмите андроид апликацију.